علی باقری و معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در حاشیه نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و ایمن الصفدی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در حاشیه نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف ضمن پیگیری مذاکرات و گفت‌وگو‌های صورت گرفته در جریان سفر وزیر خارجه اردن به تهران، همچنین رایزنی‌های تلفنی دوجانبه و نیز با برخی از وزرای امور خارجه کشور‌های منطقه و جهان، ابراز امیدواری کردند نشست جده به تصمیمات سازنده و مؤثری برای محکومیت و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی در راستای توقف جنایات این رژیم منجر شود.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با تشریح تلاش‌ها و رایزنی‌های فشرده صورت گرفته برای برگزاری نشست جده، بر لزوم اتخاذ موضع منسجم همه کشور‌ها در محکومیت قاطع جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه و تمهید سازوکار مناسب برای پیگیری حقوقی و قضایی این جنایت بزرگ در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن نیز ضمن محکومیت مجدد اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران، بر ضرورت توقف تهاجم وحشیانه به نوار غزه به عنوان کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار