رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خبرنگاران در مسائل مختلف خطر می‌کنند و اخبار را منعکس می‌کنند که همه باید این تلاش‌ها را قدر بدانیم.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: صهیونیست‌ها در این مسئله دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شدند، خیال می‌کنند ترور فرماندهان مقاومت چه در لبنان چه در فلسطین یا در هر جای دیگر، سبب از بین رفتن جبهه مقاومت خواهد شد، این خطای بزرگی است. مقاومت، امروز یک جریان فکری و عملی در دنیای اسلام است که با ترور اشخاص از بین نخواهد رفت. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام جنایت‌کارانه‌ای صهیونیست‌ها در ترور میهمان نظام جمهوری اسلامی، حتما با پاسخ قاطع جبهه مقاومت مواجه خواهد شد، تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم تأکید کردند پاسخ ایران قاطع و دشمن صهیونیست را پشیمان خواهد کرد. همانطور که رفتارشان نشان می‌دهد، پس از این جنایت از خوف پاسخ جمهوری اسلامی، مستاصل شده‌اند. 

آملی لاریجانی افزود: شهادت در واقع مورد استقبال این شهیدان بود و دائما انتظار آن را می‌کشیدند، اما از منظری دیگر شهادت این عزیزان چهره منفور و سفاک صهیونیست‌ها را برای جهانیان آشکارتر کرد. در هر حال جبهه مقاومت با شجاعت و اقتدار ایستاده است و ما مطمئنیم که خدا نصرتش را برای این جبهه صبور، مقاوم و شهیدپرور عنایت خواهد کرد. 

وی افزود: در جبهه مقاومت نسلی رشد کرد و بالنده شد که طالب شهادتند. جوان هفت، هشت‌ساله طالب شهادت است. او شهادت را اختیار می‌کند. این مقاومت شکستنی نیست و صهیونیست‌ها در خطای فاحشی هستند و ما به نصرت الهی مطمئنیم. انتخاب آقای سنوار برای ریاست دفتر سیاسی حماس و جانشینی آقای هنیه هم نشانگر همین معنا است و امیدواریم که با اقتدار بیشتر ایشان، این نهضت ادامه یابد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک مجدد به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، حضور وی را در کنار سایر روسای قوا به عنوان شخصیت حقوقی مغتنم دانست و تاکید کرد: حضور روسای قوا به دلیل اشرافی که بر زیرمجموعه خودشان دارند، می‌تواند در مباحثی که مطرح می‌شود و در رسیدن به مصالحی که مجمع باید تشخیص دهد، چه در باب مصوبات اصراری مجلس و چه در تدوین سیاست‌ها و مصالح کلی نظام، کمک کند.
 
آملی لاریجانی تصریح کرد: البته این اغتنام فرصت، متقابل است، چون اعضای مجمع عموماً اشخاصی هستند که در نظام جمهوری اسلامی متشخصند و از حیث تجارب بسیار ارزنده‌ای که دارند و به لحاظ نسبتی که در نظام از جهت سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی داشته‌اند یا دارند و مباحث ارزشمندی که در جلسات مجمع مطرح می‌کنند، برای روسای قوا هم فرصت مغتنمی ایجاد می‌شود. امیدواریم این جلسات با حضور روسای قوا به کمال بیشتری برسد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: باید توجه کنیم خبرنگاری و رسانه، به طور کلی نقش بسیار مهمی در همه کشور‌ها دارد و خبرنگاران مولفه‌ای قوی در رسانه هستند. خبرنگاران در واقع با همه مشکلاتی که در سر راهشان است، مبارزه می‌کنند تا مسائل و حقایق را منعکس کنند. 

آملی لاریجانی با بیان اینکه در همه دنیا شأن خبرنگاری مهم است، افزود: شاهد بودیم در جبهه مقاومت چند نفر از خبرنگاران برای منعکس‌کردن حقایق جبهه مقاومت به خصوص غزه، شهید شدند.

وی افزود: در امور دیگر هم همینطور است. در کشور در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هم خبرنگاران خطر می‌کنند و وارد جریانات می‌شوند و اخبار، مشکلات، کاستی‌ها و احیانا مفاسد را منعکس می‌کنند. همه باید این تلاش‌ها را قدر بدانیم و از نقد‌ها استقبال کنیم. مفتوح بودن باب نقد و انتقاد به نفع مسئولان است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه خبرنگاری و کل رسانه همچون سایر حرفه‌ها باید در چارچوب اخلاق حرفه‌ای حرکت کند، افزود: هدف خبرنگار باید کشف واقع و ارائه گزارش در مسیر حق و عدالت باشد. اینطور نباشد گاهی به خاطر انتساب به یک شخص، یک نهاد یا یک جریان، قلب حقایق و تخریب شخصی، یا مدح بیجا نسبت به شخصی انجام دهند. اخلاق حرفه‌ای اقتضا می‌کند موازین و هنجار‌ها و حدود شرعی را رعایت کنیم. 

آملی لاریجانی با بیان اینکه رعایت هنجار‌های اخلاقی منحصر به امور رسانه نیست و در سایر مشاغل نیز وجود دارد، اظهار کرد: این قواعد اخلاقی و شرعی منحصر به رسانه نیست، اما امروز این موضوع یکی از مسائل مبتلابه جامعه ماست.

جریان رسانه در کشور جریان مهمی است وخبرنگاران می‌توانند به سلامت و بهبودی وضع موجود کمک و رفع کاستی‌ها را با انتقاد‌های صحیح خود بیان کنند، ولی گاهی ملاحظه می‌شود که در برخی موارد از حدود یاد شده خارج می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار