معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: یکی از مسائلی که در شهرداری قم پیگیری می‌شود، تعیین تکلیف وضعیت انهار متروکه در طرح تفصیلی است.

مجید متین‌فر،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به وجود انهار متروکه در سطح شهر قم اظهار کرد: مدت‌ها بر سر مالکیت این انهار اختلافات حقوقی وجود داشت.

وی افزود: اداره امور آب با استناد به قانون توزیع عادلانه آب نسبت به تملک این انهار ادعا داشت، اما مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با تقسیم کردن انهار به دوگونه طبیعی و سنتی، بخشی از انهار را مرتبط با شهرداری می‌داند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: در این زمینه مسئله اطلاع رسانی مهم است تا مالکان بدانند در توافق باید چه مسیری پیش بگیرند و معاونت شهرسازی نیز این موضوع را به مالکان ابلاغ کرده و در طرح تفصیلی تصحیح می‌کند.

متین‌فر با اشاره به اضافه شدن ظرفیت‌های اقتصادی به شهر قم از طریق اصلاح طرح‌های شهرسازی، خاطرنشان کرد: با کاهش عرض معابر در طرح‌های توسعه و تعریض، توانستیم صرفه‌جویی خوبی در بودجه شهرداری قم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخشی از این املاک به بانک املاک شهرداری قم الحاق شده و به عنوان ظرفیت اقتصادی برای پروژه‌هایی که اولویت بالاتری دارند به کار گرفته خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهتمام معاونت شهرسازی شهرداری قم در مشارکت برای ساماندهی بانک اطلاعات املاک شهر قم گفت: مناطق شهرداری قم به صورت جدی در این زمینه همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار