مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: بیش از ۸۰ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان استان به اتمام رسیده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز عمدتا مربوط به دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم است.

علیرضا رحیمی گفت: از سوی دیگر، تعدادی از خانواده‌ها هنوز سنجش نوآموزان خود را انجام نداده‌اند که تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اجرای پروژه مهر و آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، گفت: پروژه مهر از اواخر بهمن پارسال در قالب‌های مختلف از جمله ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت سفارش کتاب، زیباسازی، تعمیر، تجهیز و آماده‌سازی امکانات مدارس آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه دارد.

رحیمی افزود: پارسال طرح شهید عجمیان که مربوط به تعمیر، تجهیز و زیباسازی مدارس است، در ۳۰۰ مدرسه اجرایی شد و امسال نیز ۲۵۰ مدرسه هدف‌گذاری شده‌است که با حضور نیرو‌های جهادی در حال اجراست.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: امسال طبق قانون سرویس دانش‌آموزی بر عهده شهرداری و لباس فرم نیز بر عهده انجمن اولیا و مربیان است و آموزش و پرورش از دخالت در این امور منع شده‌است.

به گفته رحیمی، ۲۰۰ مدرسه روستایی در استان فعال است که تعداد قابل‌توجهی از این مدارس چند پایه هستند و هیچ کلاس روستایی در طول سال تحصیلی بدون معلم نیست.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده می‌شود، گفت: جمعیت دانش‌آموزی قم امسال به ۳۱۵ هزار نفر می‌رسد که به تناسب باید مدارس افزایش پیدا کند.

رحیمی بیان کرد: استان قم از نظر زیرساخت آموزشی رتبه بیست و هفتم کشور را دارد که حاصل عوامل مختلف از جمله افزایش جمعیت و مهاجرت است؛ اگر سالانه ۲۴ مدرسه ساخته شود صرفا پاسخگوی افزایش جمعیت سالانه است و پیشرفتی در زیرساخت‌های فضای آموزشی نداریم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم افزود: سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، سالانه ۵۰ کلاس در قم ساخته می‌شد که این آمار در سه سال دولت سیزدهم به ۲۴۰ کلاس درس افزایش یافته‌است.

او ادامه داد: رایزنی‌هایی انجام شده تا ردیف مستقل برای چند استان از جمله قم که بالاترین فقر فضای آموزشی داریم ایجاد شود تا با سرعت زیاد عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

رحیمی در زمینه کمبود مدارس در شهرک‌های جدید استان نیز گفت: در این مناطق اگر قانون اجرایی شود و زمین با کاربری آموزشی در نظر گرفته شود، مشکل نبود مدرسه نخواهیم داشت.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: دولت سیزدهم در تمام عرصه‌ها به‌ویژه آموزش‌وپرورش با گستره زیادی نسبت به دولت‌های قبل ورود پیدا کرد؛ امسال بیش از هفت هزار میلیارد اعتبار برای تجهیز و توسعه هنرستان‌ها اختصاص یافت.

رحیمی افزود: ورود دولت سیزدهم به ساخت‌وساز فضا‌های آموزشی قابل‌تقدیر است و در سه سال این دولت، روزی هشت مدرسه احداث شده است.

او اضافه کرد: از سوی دیگر، رتبه‌بندی معلمان کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای بود که در سه دولت پیشین بر زمین مانده بود، ولی دولت سیزدهم با تمام مضیقه‌ها طرح رتبه‌بندی را اجرا کرد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم عنوان کرد: توجه به آموزش‌وپرورش باعث می‌شود گام‌های پیشرفت کشور سریع‌تر برداشته شود و سرعت رشد در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی شتاب یابد.

رحیمی همچنین با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی، گفت: مسئولیت خبرنگار بسیار سنگین است و نقش بی‌بدیلی در افکار عمومی و جریان سازی اجتماعی دارد.

  مدیرکل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: علت این مساله که امروز استکبار جهانی سلطه رسانه‌ای دارد، ولی افکار عمومی بر ضد استکبار و صهیونیست جهانی و به نفع غزه است، حاصل کار شایسته خبرنگاران و رسانه است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
مدارس غیر انتفاعی واقعا خوبند بجز سرویس مدارس که خوب نیستند دیر میان بد اخلاقند بچه رو وسط خیابون رها میکنند زیاد هم پول میگیرند
آخرین اخبار