استاندار قم گفت: در فرهنگ غربی، زن هیچ جایگاهی ندارد و نگاه غربی‌ها به نقش زن در جامعه، ابزاری و حقیرانه است.

محمد آقامیری امروز در کنگره بانوان تاثیرگذار قم با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف زنان از دیدگاه اسلام گفت: زنان از نظر اسلام دارای تکلیف‌های اجتماعی و فردی هستند، ولی نقش این قشر در اجتماع از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ غربی، زن هیچ جایگاهی ندارد بیان کرد: نگاه غربی‌ها به نقشی که یک زن در جامعه دارد، ابزاری و حقیرانه است.

استاندار قم با بیان این مطلب که غربی‌ها در خصوص زن، شعار‌های دروغینی را مطرح می‌کنند گفت: شعار زن، زندگی، آزادی از مصادیق دروغ‌های غربی‌ها در مورد زنان است، چون نه به زندگی و نه به آزاد بودن زن اعتقاد ندارند.

آقامیری با بیان این نکته که آزادی زن همان چیزی است که اسلام تبیین کرده است، افزود: در آزادی که اسلام برای زن مشخص کرده است، زنان در حصار نیستند بلکه خودشان را از چشمان نامحرم دور نگه می‌دارند.

استاندار قم همچنین جایگاه زن در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به شکل ویژه به جایگاه زن در جامعه، نگاه شده است.

وی تصریح کرد: امروز یک بانوی مسلمان می‌تواند در اجتماع حضور پیدا کند و مسئولیت داشته باشد.

آقامیری افزود: حضور بانوان در وزارت‌خانه‌ها، شورا‌های اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی همواره موثر بوده است.

استاندار قم تاکید کرد: بانوان در آموزش‌وپرورش جامعه مسئولیت خطیری دارند، به همین علت رویکردی که اسلام به این قشر دارد، محدود نیست.

وی گفت: پرورش فرزندان یکی از مهمترین مسئولیت‌های بانوان کشور به شمار می‌آید؛ دلاورمردانی که در هشت سال دفاع مقدس، مرزها، دین، ایمان و ناموس ما را حفظ کردند، در دامان مادران تاثیرگذار پرورش پیدا کردند.

وی ادامه داد: مادرانی که حتی تا چهار شهید نیز تقدیم انقلاب کردند، باز هم از حمایت نظام‌اسلامی دست بر نمی‌دارند. فرزندانی که در سنگر‌های علم، معرفت، قرآن و اسلام جایگاه‌های ویژه‌ای دارند، مادرانی که این فرزندان را تربیت کردند، جزو بانوان تاثیرگذار کشور محسوب می‌شوند.

استاندار قم در بخش پایانی سخنان بیان کرد: بانوان جامعه ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور دارند و تاثیرگذاری و شایستگی‌های خود را در همه مقاطع به اثبات رسانده‌اند.

 

برچسب ها: زنان ، فرهنگ غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار