آیت الله خاتمی گفت:نکته حائز اهمیت این است که مبلغان دینی در مراسم اربعین، نقشی به مراتب مهمتر از روحانی کاروان حج دارند.

 همایش قدم‌های آسمانی ویژه مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه به مواکب اربعین امروز در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی (علیه السلام)در قم برگزار شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش با بیان اینکه ۱۳۸۵ سال از شهادت امام حسین (علیه السلام) گذشته ولی هر روز و هر سال شاهد توسعه و شکوه بیشتر مراسم عزاداری محرم و صفر هستیم گفت: جالب اینکه اربعین تنها برای امام حسین (علیه السلام) تعیین شده و این مراسم حتی برای شخص پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در نظر گرفته نشده، زیرا ضروری بود که نام حسین (ع) زنده بماند چراکه چنین حقیقتی موجب ماندگاری فرهنگ ناب اسلامی می‌شود.

آیت الله سید احمد خاتمی خاطرنشان کرد: اهل بیت (علیهم السلام) نهضت عاشورا را به عنوان عَلَم اسلام در نظر گرفته‌ و عقیده داشته‌اند این پرچم باید همیشه در اهتزاز باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اربعین فرصتی طلایی است که همه باید از آن به خوبی استفاده کنیم، نکته حائز اهمیت اینکه مبلغان دینی در این مراسم، نقشی به مراتب مهمتر از روحانی کاروان حج دارند.

خدمت بیش از هفت هزار نفر در مواکب اربعین حسینی 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این همایش گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین، بستری فرهنگی ایجاد کرده که بتوانیم احکام دینی را تبیین کنیم، معارف مذهبی و مکتبی را متذکر شویم و در مجموع، مهمترین اقدامی که باید انجام داد، برنامه‌های تبیینی و تعمیق معارف دینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار