با همکاری مرزبانان دو کشور ایران و عراق امنیت زائران در مرز تمرچین تامین می شود.

سردار "محمد احمدی" فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در زمینه  تسهیل در تردد زائران و تامین امنیت  زائران اربعین در مرز تمرچین پیرانشهر در هفتمین نشست مرزی مشترک با همتای عراقی خود سرلشکر"دلیر فرزنده زبیر الزیباری" در ارومیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد و گفت: امنیت زائران با همکاری مرزبانان دو کشور ایران و عراق در مرز تمرچین تأمین خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشاره به در پیشرو بودن ایام اربعین سید و سالار شهیدان، تسهیل‌گری مرزبانان دو کشور در تردد زائران با استفاده از ظرفیت دیپلماسی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تردد زائرین اربعین حسینی سرچشمه ارتقاء امنیت پایدار در دو سوی مرز‌ها گردیده است. 

سرلشکر "دلیر فرزنده زبیر الزیباری" فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق نیز در این دیدار از زحمات مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و بر اهتمام انسداد مرز‌ها و مبارزه با قاچاقچیان و گسترش روابط بین دو کشور تأکید کرد.

وی ادامه داد: بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران عهد برادری برقرار است و این دو کشور دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می‌شود تا با برگزاری نشست‌های مشترک امنیت در مرز دو طرف حفظ و ارتقاء یابد و تسهیلات تردد زائران اربعین حسینی (ع) بیش از پیش فراهم گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.