مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای نیات واقفان در استان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه درآمد موقوفات استان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است گفت  : سال گذشته در مدت مشابه ۳۴۰ میلیارد ریال درآمد موقوفات استان بود که امسال افزایش ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت ادامه داد: بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اجرای نیات شده که شامل حوزه‌های علمیه و مساجد بوده است که در این میان میان بیشترین اجرای نیات با ۵ میلیارد تومان مربوط به مساجد بوده و بیش از ۴ میلیارد تومان نیز برای نیات مذهبی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ موقوفه و ۴۷ هزار رقبه در استان وجود دارد به سند دار شدن رقبات در استان نیز اشاره کرد و گفت: طی چهارماهه سال جاری برای هزار و ۱۲۹ رقبه سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهارکرد: ۱۵۳ هزار متر مربع موقوفات استان برای ساخت مسکن معرفی شده است.

وی به اجرای برنامه بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: در ۲۰ موقوفه استان برنامه‌های مختلف با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برگزار شده و همچنین ۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه موکب واقفان خیراندیش برای سومین سال متوالی در مرز تمرچین برپا می‌شود افزود: درایام اربعین ۵۰ هزار پرس غذای گرم و روزانه چهار الی پنج هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

رقابت ۶۵۰ نفر در مسابقات قرآنی آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب مهاباد و مرکز استان ارومیه با شرکت ۶۵۰ نفر برگزار شد گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت ۱۵٠ نفر شامل بر۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران در ارومیه برگزار می شود.

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان و دعاخوانی در دو بخش خواهران و برادران در مجتمع ایثار ارومیه برگزار می‌شود و  شرکت کنندگان از ۱۱ تا ۱۳ مرداد به رقابت پرداخته و برندگان این دوره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری که در تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.