مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، سازمان اوقاف همچون سال‌های گذشته اقدام به برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌کند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۷ تیر تا ۱۴ شهریور مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد موقوفات استان با نیات مذهبی و سوگواری حسینی ثبت شده اند، گفت: در این ایام برنامه‌هایی همچون؛ همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، راه اندازی هیات نوجوانان عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه، راه اندازی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت به ویژه در عاشورا و تاسوعا در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جوانبخت، از میزبانی عزداران و دستجات عزاداری، راه اندازی کاروان عزاداری و هیئت نوجوانان عاشورایی، سخنرانی و عزاداری با همکاری هیئات در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغین اعزامی و پخش اخبار از مراسمات در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی افزود: در این ایام بیش از ۷ مبلغ اعزامی از قم و حدود ۱۰ مبلغ بومی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور اجرای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.