همزمان با عاشورای حسینی دلدادگان ابا عبدالله الحسین (ع) در آذربایجان غربی در سوگ شهادت مظلومانه آن حضرت و یاران با وفایش بر سر و سینه می زنند.

امروز سه شنبه ۲۶ تیر ماه در عاشورایی دیگر مردم آذربایجان غربی تاریخ را تکرار کردند و مردم این دیار از هر قوم و نژاد و زبان کنارهم قرار گرفته و در صف‌های به هم پیوسته فریاد یاحسین سرداده و عشق و ارادت خود را به سرور آزادگان جهان به نمایش گذاشتند.

مردم خداجو و عزادار آذربایجان غربی از نخستین ساعات این روز هم‌نوا با شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در رثای امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان در قالب دسته‌های زنجیر زنی، سینه زنی و شاه حسین گویان سوگواری و عزاداری کردند و سوز حسینی سردادند.

قشرهای مختلف مردم عزادار و سیاه پوش ارومیه و سایر نقاط آذربایجان غربی نیز در حالی که دیشب را تا پاسی از شب در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری مشغول بودند از سحرگاه امروز با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در رثای شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش  سوگواری می‌کنند.

خیابانها و مصلاها و مساجد آذربایجان غربی نیز حال و هوای دیگری داشت  و گذشته از دسته های عزاداری ایستگاه های صلواتی با پخش چای و شربت از عزاداران و  از میهمانان شهدای کربلا میزبانی کرده و کامشان را با شربت و چای شیرین کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.