رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دیدار مظلوم‌ترین مادر شهید کشور رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حضور در منزل شهید یوسف داورپناه در ارومیه با حاجیه خانم فیروزه شجاعی، مظلوم‌ترین مادر شهید کشور  دیدار کردند.

سردار محمدرضا نقدی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: جامعه ایران اسلامی همیشه به این دلاورمردان مدیون است و روحیه بالای خانواده معظم شهدا بزرگترین درس برای ماست و وظیفه همگی را برای حفظ و ادامه راه آنان سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: مادران شهدا اسوه‌های صبر و مقاومت برای نسل جدید هستند و باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای نسل آینده انقلاب تبیین شود.

در ادامه این دیدار مادر و خواهر شهید داورپناه با بیان خاطراتی از این شهید اخلاص و تلاش صادقانه در امور محوله، دقت در کسب روزی حلال، رعایت بیت‌المال و توجه به نماز اول وقت را از صفات بارز شهید داورپناه عنوان کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان این دیدار با تقدیم لوح تقدیر از مادر داغ دیده و صبور شهید داورپناه تجلیل به عمل آورد.

شهید یوسف داور پناه از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از نیرو‌های لشکر ۳۱ عاشورا تحت فرماندهی شهید باکری بوده که با شجاعت مثال زدنی مورد تشویق و تفقد شهید باکری قرار گرفته بود که در حین مراجعت به مرخصی در ۵ شهریور ۱۳۶۲ حزب منحله دموکرات با هجوم به منزل شهید وی را به اسارت گرفتند و پس از شکنجه فراوان او را در مقابل چشمان مادرش به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رساندند و مادر هم پیکر مطهر این شهید عزیز را با چادر مشکی خود کفن کرده و با دستان خالی او را دفن کرد.

مادر شهید یوسف داورپناه درباره جزئیات شهادت فرزندش یوسف می‌گوید:

من مظلوم‌ترین مادر شهید هستم، منافقین من و فرزندانم را اسیر کردند، من تنها مادر شهیدی هستم که بچه ام را جلویم سر بریدند، با ساتور بدن فرزندم را قطعه قطعه کردند و من ۲۴ ساعت با این بدن تنها ماندم و خودم با دستم قبر کندم و کفن کردم و دفن کردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
احسنت به این مادر صبوروشجاع،اجرکم علی الله.