با هدف تبیین اهداف واقعه کربلا سوگواره از عاشورا تا اربعین با حضور کارشناسان و صاحبنظران برجسته کشوری در شهرستان خوی آغاز شد.

 سوگواره از عاشورا تا اربعین با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا و واقعه کربلا با حضور حجج الاسلام و المسلمین رفیعی، کرمی و‌ قمی از خطیبان و‌ کارشناسان برجسته مذهبی کشور در شهرستان خوی آغاز شد.

در این سوگواره که به همت موسسه خیریه عترت بوتراب در محوطه ساختمان اداری شهرداری خوی برگزار می‌شود به مدت ده شب اهداف قیام‌عاشورا و نقش حضرت زینب (س) را بعد از قیام عاشورا تشریح می‌کنند.

در نخستین شب آغاز این سوگواره حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از خطیبان و عاشورا پژوهان کشور به ویژگی‌های حضرت زینب در مدیریت بحران بعد از حادثه کربلا پرداخت و‌ گفت: نخستین باور زیرساختی در مدیریت بحران، خداباوری و ایمان به آموزه‌ها و امداد الهی است.

وی عقلانیت را دیگر ویژگی حضرت زینب در مدیریت بحران بعد از حادثه کربلا ذکر کرد و‌ افزود: آن بانوی بزرگ‌این عقلانیت را از قرآن به ارث برده بود و با ویژگی عقلانیت و خطبه آتشین رسوایی یزید را رقم زد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شجاعت و ولایتمداری و بردباری حضرت زینب از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بعد از بحران حادثه کربلا بود که با تکیه بر این‌ویژگی‌ها کاروان اسارت را به سرمنزل مقصود رساندند.

برگزاری محافل قرآنی با حضور حافظان و قاریان برجسته، و برگزاری نشست‌های تخصصی عاشورا پژوه و زینب پژوهی و مسابقات مذهبی و قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی است که به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء در خوی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.