شهردار خوی گفت: شهر خوی به کارگاهی از عمران وسازندگی تبدیل شده است.

 شهردار خوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای ۱۰ طرح بزرگ عمران شهری، شهر خوی به کارگاهی از عمران و سازندگی تبدیل شده است، اظهار کرد:  این طرح‌ها با هدف ساماندهی بافت شهری، توسعه مدیریت شهری، کاهش ترافیک و توسعه صنعت کردشگری و توسعه متوازن با شتاب ادامه دارد.

حسن نصراله پور گفت: اجرای طرح‌های عمرانی فاخر در راستای ایجاد تحول در زیر ساخت‌ها و چهره شهر خو‌ی با رویکرد جهادی اغاز شده است .

وی افزود: مسیر گشایی در ۴ نقطه و منطقه پرتردد شهر خوی، احداث کمربندی سردار شهید سلیمانی بزرگترین کمربندی شهر به عنوان بزرگترین طرح عمران شهری استان، ساماندهی بافت اصلی و هسته مرکزی و سنتی شهر، احیای پارک تاریخی داغلار باغی، تکمیل پارک کوهستان، احداث پل بزرگ و ساماندهی کاروانسرای تاریخی خان و اجرای نهضت آسفالت از مهمترین این طرح‌های عمران شهری است.

شهردار خوی پیشرفت این طرح‌ها را بین ۳۰ تا ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ۶۰ درصد برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها هزینه می‌شود .

نصراله پور تکمیل طرح کمربندی سردار سلیمانی را یکی از طرح‌های کلیدی برای روانسازی ترافیک و کمک به توسعه صنعت کردشگری دانست و گفت: این طرح به طول ۶ کیلومتر به صورت رفت و برگشت اجرا می‌شود که با بهره برداری از آن شهر خوی در تمام جوانب به بزرگراه‌های مرز رازی، بازرگان و تبریز وصل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی و پیاده راهسازی و سنگفرش هسته مرکزی شهر یکی از طرح‌های مهم عمران شهری خوی است که در ۴ خیابان منتهی به مرکز شهر در دست اجراست.

شهردار خوی ادامه داد:  رونق گردشکری، رونق اقتصادی و کاهش ترافیک از مهمترین اهداف اجرای این طرح مهم است .

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از ۱۶ هزار متر مربع عملیات سنگفرش، ۲ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام می‌شود

به گفته شهردار خوی براساس برنامه ریزی همه طرح‌های مهم عمرانی شهر خوی قرار است تا یک سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.