مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: دوازدهمین سوگواره «احلی من العسل» پنج شنبه در مصلای ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی عصر سه شنبه در جلسه ویژه هماهنگی برنامه ملی دانش‌آموزی «احلی من العسل»، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شناخت معارف حسینی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با علل اصلی قیام حسینی، باید به برگزاری مراسم عزاداری همراه با ارتقای سطح معنویت این قشر توجه ویژه شود.

علی مطهری افزود: صرف عزاداری و برپایی تکیه‌های عزا برای سیدالشهدا (ع) امری مورد ستایش و قابل قدردانی است، اما اصل اساسی و مهم در این خصوص باید به سمت و سوی شناخت دلایل قیام و تحمل مشقت سفر کاروان کربلا باشد.

وی گفت: برنامه‌های ویژه دانش‌آموزی و نوجوانان با این محوریت و با تکیه بر بیان معارف حسینی برگزار می‌شود که یکی از این مراسم و برنامه‌های مهم، آئین ملی «احلی من العسل» است که به مناسبت سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه متمرکز و نمادین استانی «احلی من العسل» امسال با حضور نوجوانان حسینی، روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۹:۳۰ صبح و در محل مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می‌شود.

مطهری ادامه داد: نهاد‌های انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه، استانداری آذربایجان‌غربی، صداوسیمای مرکز استان، تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان، ستاد اقامه نماز استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شهرداری ارومیه، کانون مداحان مرکز استان، بسیج دانش‌آموزی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان، هیأت رزمندگان اسلام استان و سایر مجموعه‌ها در برگزاری این برنامه معنوی همکاری و مشارکت خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.