اجرای طرح «یاوران ولایت» با حضور ۴۰۰ دانش آموز آذربایجان غربی آغاز شد.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، در افتتاحیه دوره توانمندسازی طرح «یاوران ولایت» فرماندهان واحد‌های پیشگام بسیج دانش آموزی استان گفت: این تقدیر الهی بود که شهید هنیه در کشور ما ایران به شهادت برسند و عملیات سال قبل با عنوان وعده صادق جنبه تنبیهی برای رژیم کودک کش داشت ولی این بار رژیم صهیونستی مجازات خواهد شد. 

سردار محمد حسین رجبی افزود: دانش آموزان ذخیره‌های خوب انقلاب و آینده‌سازان آینده کشور هستند که باید مراقب این نیرو‌ها باشیم. 

وی ادامه داد: فعال بودن یکی از ویژگی‌های اصلی فرماندهان واحد‌های پیشگام بوده و شما با این فعالیت در سال‌های آینده می‌توانید شروع خوبی داشته باشید و در قالب ایجاد موج و شبکه سازی فعالیت کنید. 

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی ۷۷۷ شهید دانش آموز و ۱۴۳ شهید فرهنگی وجود دارد گفت: فلسفه دوره «یاوران ولایت» باید بین دانش آموزان تبیین شود و دستاورد‌های این دوره باید مهارتی، معرفتی و تشکیلاتی باشد و در این راستا شما دانش آموزان می‌توانید فرمانده موثری باشید.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: در طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی استان با استعداد ۴۰۰ نفر دانش آموز بسیجی که از این تعداد ۲۰۰ نفر خواهر و ۲۰۰ نفر برادر در قالب دو دوره ۵ روزه برگزار می‌گردد.

جهانگیر اسلام پرست افزود: به منظور تحقق این امر مهم، با آموزش فرماندهان واحد‌های پیشگام با رویکرد دانش آموز محوری و با هدف تربیت، توانمند سازی و تربیت نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی برای آینده نظام که از محوری‌ترین اهداف بلند مدت این سازمان میباشد.

وی ادامه داد: در طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی استان با استعداد ۴۰۰ نفر دانش آموز بسیجی که از این تعداد ۲۰۰ نفر خواهر و ۲۰۰ نفر برادر در قالب دو دوره ۵ روزه برگزار می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی می گوید: از ۱۴ الی ۱۸ مردادماه این طرح ویژه برادران و ۱۸ الی ۲۲ ویژه خواهران در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اجرا خواهد شد. 

اسلام پرست افزود: همچنین در کنار آموزش‌های سازمان برنامه‌های مختلفی تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: بسیج یک ظرفیت عظیم به پهنای میهن اسلامی است و در بستر بسیج می‌توان نسل توانمند و متخصص و در عین حال متعهد و پایبند به ارزش‌های انقلابی و باور‌های دینی تربیت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.