فرمانده انتظامی کردستان گفت: آمار وقوع سرقت از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش هفت درصدی نشان می دهد.

سردار علی آزادی ظهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرز باشماق مریوان در سومین سال متوالی به عنوان مرز هدف اربعین انتخاب شده، تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی در استان اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: در خصوص تسهیل در عبور و مرور و ایجاد نظم آماده ارائه خدمت به زائران هستیم.

کردستان از لحاظ وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است

وی در ادامه به وقوع جرایم سرقت در استان اشاره کرد و گفت: از نظر وقوع سرقت نسبت به نرخ جمعیت استان کردستان در بین ۳۳ فرماندهی استان‌ها در رتبه ۳۲  قرار داریم.

سردار آزادی از کاهش ۷ درصدی مجموع سرقت‌ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال یک هزار و ۸۰۹ سرقت مهم و ۲ هزار و ۵۱۶  سرقت خرد به وقوع پیوست.

پنج دغدغه کردستان در حوزه وقایع و جرایم

فرمانده انتظامی کردستان پنج اولویت و دغدغه استان در خصوص وقایع و جرایم را به ترتیب تصادفات، وقوع سرقت، نزاع و درگیری، جرایم سایبری و مفاسد اجتماعی عنوان کرد و گفت: تصادفات ۳۷ درصد، وقوع سرقت ۱۹ درصد، نزاع و دسته جمعی ۹ درصد، جرایم سایبری ۶ درصد و مفاسد اجتماعی ۴ درصد جرایم در این استان را به خود اختصاص داده است.

کاهش خودکشی در کردستان

وی به خودکشی در استان نیز گریزی زد و گفـت: آمار خودکشی از ابتدای سال تا کنون نسب به مدت مشابه سال قبل  ۷ درصد کاهش دارد.

سردار آزادی از کشف ۳۲۷ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال خبر داد و گفت: از این میزان ۲۰۱ کیلوگرم آن تریاک بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: در همین مدت ۳۶ قاچاقچی، ۵۵۸ خرده فروش و ۹۰۰ معتاد دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.