رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: فردی با وعده وام بدون ضامن ۱۱ میلیارد ریال از حساب ۱۴ شهروند دیواندره‌ای کلاهبرداری کرده است.

فیض‌الله منصوری گفت: در پی شکایت ۱۴ شهروند در دیواندره مبنی بر کلاهبرداری فردی در شبکه فضای مجازی اینستاگرام با وعده اعطای وام بدون ضامن و با سود پایین، دستگیری این مجرم در دستور کار قرار گرفت که پس از انجام تحقیقات دستگیر و مراجع قضایی این شهرستان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این فرد با وعده وام مردم را فریب داده و مدارک شناسایی آنان را اخذ کرده گفت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد فرد متهم اقدام به افتتاح حساب و پس از اخذ وام اقدام به برداشت از حساب و واریز به حساب‌های دیگر کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان افزود: با اقدامات فنی و پلیسی محل اختفا متهم در یکی از شهر‌های استان مشخص و پس از اخذ مجوز قضایی متهم دستگیر و به همراه گوشی تلفن همراه به پلیس فتا شهرستان دیواندره تحویل داده شد.

منصوری با بیان اینکه متهم به بزه ارتکابی اقرار کرده است گفت: این فرد با جلب اعتماد و رضایت مشتریان همراه بانک را در گوشی خود نصب و با ارسال درخواست وام افتتاح حساب کرده و پس ازدرخواست تسهیلات درخواستی به حسابشان واریز می‌شد به حساب همسرش انتقال می‌داد.

وی افزود: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.