مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان، گفت: پرنده میش‌مرغ به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی‌رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم‌گذاری آن در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان در مراسم رونمایی از تابلوی معرفی میش مرغ اظهار داشت: این تابلو به صورت‌های مختلف آموزشی، تبلیغی و سرگرمی جهت آشنایی بیشتر مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرنده میش‌مرغ، که در زبان محلی «چیرگ، میش سی» نیز نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین پرندگان ایران و از گونه‌های منحصر به فرد و بسیار مهم جانوری در جهان به شمار می‌آید، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی‌رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم‌گذاری آن در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پرنده میش‌مرغ هم‌اکنون در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی جهان قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان افزود: استان کردستان یکی از معدود زیستگاه‌های این پرنده افسانه‌ای بوده که ما به تمام تمهیدات علمی و عملی درصدد حفاظت و صیانت از این گونه منحصر به فرد، متعهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.