استان کردستان مهد تمدن و فرهنگ در انتقال فرهنگ ایثار ، شهادت و کاروان راهیان نور مقام سوم کشور را کسب کرده است.

 اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش تجلیل از خادمین و دست اندرکاران راهیان نور استان با عنوان تجلی اخلاص در سنندج اظهار کرد: هرچقدر برعمر با برکت انقلاب افزوده می شود بیشتر متوجه می شویم از فرهنگ بی بدیل دفاع مقدس بهره بگیریم و بی شک نیاز و ضرورت ما شناخت و بهره‌گیری از این معدن متعالی اسلامی و ایرانی است.

وی افزود: ما در همه زمینه‌ها از جمله تقابل با جهان استکبار، فرهنگ اخلاص، فرهنگ خدمت و دوری از مظاهر دنیا می توانیم از فرهنگ دفاع مقدس بهره بگیریم و از طرف دیگر نسلی که دفاع مقدس را درک نکرده است نیاز دارد اتفاقات آن زمان را بفهمد و درک کرده و درآینده از آن الگوبرداری کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه این کار فرهنگی، اثرگذاری بالایی برای همه ما دارد، بنابراین باید اعتقادی روی آن کار کرد، گفت: جای خوشحالی است که با وجود همه کمبودها و محدودیت‌ها، در این سال‌ها تدارک و پشتیبانی خوبی در زمینه کاروان‌های راهیان نور داشته و جزو استان‌های برتر بوده ایم و امیدواریم این مسیر با توفیقات بیشتر استمرار داشته باشد.

بازسازی یادمان های دفاع مقدس مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یادمان‌های دفاع مقدس نقش موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه دارد، لذا رسیدگی به این یادمان‌ها باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس انسان‌های ویژه‌ای بودند که باید به نسل جوان معرفی شوند، گفت: بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور راهکاری مطلوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بنابراین ضرورت دارد این یادمان‌ها بصورت اصولی سروسامان داده شود و در این زمینه منتظر بخشنامه نباشیم.

 فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر کردستان  نیز در این همایش، اظهار کرد: دفاع مقدس هویت تاریخ انقلاب اسلامی و بیانگر حقانیت و مظلومیت و افتخار و سربلندی برای دنیای اسلام است.

سردار امان‌اله گشتاسبی با تاکید بر ضرورت توجه به نگاه ویژه برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزود: یکی از مسیر‌های ادامه این راه تشکیل کاروان راهیان نور در کشور بود تا این فرهنگ به جوانان و نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کردستان در نشر این فرهنگ مغفول مانده بود، تاکید کرد: اگرچه تمام مردم کشور در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند، اما مجاهدت و شجاعت کم نظیر پیشمرگان مسلمان کرد و مردم کردستان در دفاع از انقلاب اسلامی در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کردستان بوده که آن را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

سردار گشتاسبی بیان کرد: با برنامه‌ریزی در مجموعه سپاه و بسیج نگاه به منطقه غرب به خصوص کردستان شکل گرفت امروز در دستور کار مسئولان کشور قرار گرفته است.

وی از بازدید مردم ۲۲ استان کشور از یادمان‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با استمرار این مسیر، فرهنگ ایثار و مجاهدت فرزندان این استان را در کنار رزمندگان سایر استان‌ها به کشور منتقل خواهیم کنیم.

سردار گشتاسبی تاکید کرد: انتقال این فرهنگ به سایر استان می‌تواند گام مهمی در اشاعه این فرهنگ باشد که در این مسیر، تلاش و همدلی مسئولان بسیار موثر است.

فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر کردستان یادآور شد: در همین راستا همه زائر سرا‌های استان بازسازی شده است و این فرایند در حال انجام تا ظرفیت خوبی برای مردم فراهم شود.

در این آیین از خادمان و دست اندرکاران راهیان نور استان کردستان تجلیل شد.

برچسب ها: راهیان نور ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار