استاندار کردستان گفت: تمهیداتی در راستای میزبانی از زائران راهیان نور در بحث زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مربوطه اندیشیده شده است.

زارعی کوشا در نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان کشور گفت: برگزاری اردوی راهیان نور و بازدید از یادمان‌های شهدا جوانان را با فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس آشنا کرده و کشور را از خیلی آسیب‌ها مصون می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای میزبانی از زائران در بحث زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مربوطه، افزود: مشارکت مناسبی از جانب تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی کشور، وزارت‌خانه‌ها، سازمانها و مراکزی که می‌توانند در راستای تسهیل شرایط و فراهم نمودن امکانات برای زائران یادمان‌های دفاع مقدس کمک کنند در این منطقه شکل گرفته و تعهداتی هم برای این دستگاه‌ها مصوب شده است.

زارعی کوشا بیان کرد: این برنامه از جهات مختلف برای کشور و نظام مصونیت ایجاد می‌کند و بسیاری از مشکلات اجتماعی که ما کارگزاران دولت در اداور مختلف نتوانسته‌ایم به علاج کنیم، با بهره گیری از ظرفیت راهیان نور قابل درمان است.

اعزام ۴۰۰ هزار نفر در راهیان نور غرب و شمال غرب

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: ۴۰۰ هزار نفر از اول مرداد تا ۳۱ شهریور در قالب راهیان نور به یادمان‌های دفاع مقدس در غرب و شمال غرب کشور اعزام خواهند شد.

روح الله محمدحسین زاده گفت: ۱۱ قرارگاه در ستاد مرکزی راهیان نور فعالیت دارند و با توجه به ناوگان حمل و نقل مجهز و مجرب، تاکنون تلفات جاده‌ای در بحث راهیان نور نداشته ایم.

وی با تاکید بر اقدامات نمایندگان و دستگاه‌ها در زمینه اعزام راهیان نور در این سه استان گفت: برنامه ریزی پیرامون مسائل عمده فرهنگی، زیرساختی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز بیان کرد: استان پنج هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و میزبان ۱۸ هزار شهید مهاجر بوده است.

علی کلوندی افزود: هفت یادمان فعال در کردستان آماده میزبانی از زائران راهیان نور است که یک یادمان در اختیار بنیاد حفظ آثار، یک مورد مرزبانی و پنج یادمان نیز در اختیار سپاه است.

برچسب ها: راهیان نور ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.