مهم‌ترین حوادث ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ترانس‌های برق قاچاق ۱۴ میلیارد ریالی در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از کشف محموله ۱۴ میلیارد ریالی ترانس‌های برق قاچاق در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با مخلان اقتصادی، ماموران پاسگاه انتظامی تنگ چوگان با اقدامات فنی از دپوی مقادیری کالای قاچاق در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: کارکنان انتظامی جهت بررسی بیشتر به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان که انبار ضایعاتی بوده موفق شدند ۳ دستگاه ترانس برق و یک دستگاه پمپ هیدرولیک قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی و قانونی را کشف کنند. 

سرهنگ بارسالاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچی و مالک بار در دستور کار پلیس قرار دارد.

توقیف ژنراتور و رینگ‌های ۴۰ میلیارد ریالی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف کامیون حامل رینگ و موتور‌های ژنراتور خودرو‌های سنگین به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۵۰ عدد رینگ و ۵ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق و بدون مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

کشف گازوئیل قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکردار خبر داد. 

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در جهت مقابله با قاچاق سوخت، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این خصوص راننده که قصد انتقال این محموله سوخت را از اندیمشک به زاهدان داشت دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد، گفت: برخورد با سوداگران اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری اراذل و اوباش و کشف اسلحه از آن‌ها

فرمانده انتظامی زرقان از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش خبر داد که اقدام به نزاع و درگیری دسته جمعی کرده بودند.

سرهنگ امیراحسان حجتی فرمانده انتظامی زرقان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در سیزدهم تیرماه و اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که ۵ نفر در یکی از پارک‌های زرقان با سلاح سرد با یکدگیر درگیر و منجر به مجروحیت یکی از آنان شده و سریعا متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی زرقان ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در این خصوص مخفیگاه ۲ نفر اراذل و اوباش (عاملان درگیری) را شناسایی و آنان را با هماهنگی قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ حجتی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، تصریح کرد: در سوابق اراذل و اوباش جرائمی از قبیل نزاع و درگیری، حمل سلاح و اخلال در نظم و امنیت عمومی به چشم می‌خورد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: مخلان نظم و امنیت بدانند که بی‌تردید پلیس به پشتوانه و همکاری آگاهانه شهروندان و حمایت دستگاه قضایی با قاطعیت و جدیت تمام با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد کرد.

دستگیری سارقان باطری خودرو در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان حرفه‌ای باطری خودرو با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح حوزه استحفاظی شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۳۷ بهارستان و پایگاه تجسس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات پلیسی موفق شدند ۲ نفر سارق و مالخر را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل آن‌ها ۱۲ عدد باطری مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی از مردم درخواست کرد از پارک خودرو در نقاط خلوت و کم نور خودداری کرده و سعی شود برای جلوگیری از سرقت باطری و زاپاس هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

کشف ۲۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری قاچاقچی و کشف ۲۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت صندلی عقب جاسازی شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه، تصریح کرد: قاچاقچی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف هروئین از معده راننده و سرنشین

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: از معده راننده و سرنشین سواری پژو، یک کیلو و ۲۹۰ گرم هروئین کشف شد. 

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بوانات - خرمبید به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه با اقرار صریح راننده و سرنشین به بلع مواد مخدر، تصریح کرد: پس از انتقال این افراد به بیمارستان، میزان یک کیلو و ۲۹۰ گرم هروئین از شکم آن‌ها خارج شد. 

فرمانده انتظامی خرمبید تصریح کرد: قاچاقچیان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در لامرد

 فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری سارق اماکن خصوصی در کمتر از یک ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت کولر از مسجدی در یکی از محله‌های شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق شدند سارق را در کمتر از یک ساعت شناسایی کنند و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه در مخفیگاه سارق یک دستگاه کولر مسروقه کشف شد، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سارق اماکن خصوصی در سپیدان روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر سپیدان، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران این شهرستان با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی رد پای سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه پلیس، به ارتکاب ۶ فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری ۲۶ رحمت هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده کنار خیابان مشکوک شدند و بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

او گفت: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و بدون مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: موتورسیکلت برای انجام اقدامات قانونی به پلیس امنیت اقتصادی استان انتقال داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار