استاندار فارس با قبول پیشنهاد خبرنگاران درباره لحاظ شدن تعامل رسانه‌ای مدیران در سنجش آنان، گفت: فعالان رسانه با همفکری، شاخص‌های این تعامل را پیش از برگزاری جشنواره شهید رجایی ارائه کنند.

محمدهادی ایمانیه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، با قدردانی از اهالی رسانه در پوشش شایسته سفر دوم رئیس جمهور شهید و ۲ دوره انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: پیشتر هم در چند نوبت خواستار ارائه کارنامه تعامل مدیران با رسانه‌ها شدم، اما تا کنون محقق نشده‌است.

او افزود: اینکه تعامل با رسانه‌ها از معیار‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی باشد، پیشنهاد خوبی است به شرط آنکه شاخص‌های آن تعریف شود.

ایمانیه از اهالی رسانه این استان خواست تا برای حل مشکل بیمه خبرنگاران هم اندیشی کنند تا با همکاری استانداری الگوی جدیدی خارج از قوانین بیمه‌ای کشور پیدا شود.

ایمانیه با اشاره به وعده تشکیل صندوق قرض‌الحسنه خبرنگاران فارس با حمایت استانداری که ۱۷ مرداد ماه گذشته مطرح کرده بود، گفت: براساس گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چند جلسه در این ارتباط برگزار شد، اما اهالی رسانه توافق نکرده‌اند، اگر پیگیری و توافق کنید ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

او ادامه داد: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه برکت فراوانی دارد و مشکلات بسیاری را حل می‌کند.

استاندار فارس اظهار کرد: خبرنگاران مشکلات مردم را با رعایت احترام و انصاف ویژه هر مسلمان بیان کنند و پای مطالبه منصفانه خود بایستند، چنانکه مسئولان نیز باید با عدل و رعایت حقوق مردم اقدام کنند.

ایمانیه گفت: وظیفه اخلاقی رسانه‌هاست که افراد کارشناس، پاکدست و توانمند را معرفی کنند تا در جایگاه شایسته خود قرار گیرند و اگر مسئولی شایسته نیست با تدبیر و رعایت اخلاق به گونه‌ای تولید محتوا کنند که خود او آن جایگاه را ترک کند و در سمتی متناسب به ارائه خدمت بپردازد.

او ادامه داد: پروژه‌ها باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند تا بهتر برای عموم مردم تبیین شوند.

مشکل جامعه رسانه‌ای فارس نبود یک تشکل منسجم صنفی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این آیین گفت: مشکل جامعه رسانه‌ای استان فارس نبود یک تشکل منسجم صنفی است که این مشکل مدت‌هاست افراد فعال در این عرصه را آزار می‌دهد.

حمیدرضا قانعی افزود: روز‌های نخستی که فعالیت‌هایمان را در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آغاز کردیم متوجه این دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه بودیم و تلاش‌هایی برای حل این دغدغه‌ها انجام می‌دادیم.

او ادامه داد: سال ۱۴۰۰ در اولین جلساتی که با گروه‌های رسانه‌ای برگزار می‌شد پنج تشکل رسانه‌ای خود را به عنوان نماینده خبرنگاران معرفی کردند، اما به تدریج که کار جلو رفت متوجه شدیم عمده این تشکل‌ها انسجام و دغدغه لازم برای برطرف کردن مسائل و مشکلات صنفی خبرنگاران را نداشتند.

قانعی اضافه کرد: امروز هم به رغم همه ساختار‌های عمومی که در دستگاه‌های دولتی برای حوزه رسانه وجود دارد باز هم معتقدیم مهمترین ابزاری که بتواند مشکلات این حوزه را حل کند و به صورت مستمر پیگیر حل مسایل و مشکلات جامعه رسانه استان فارس باشد یک تشکل واحد و منسجم است که به وسیله خود خبرنگاران انتخاب و تشکیل شود.

او ضمن تشکر و قدردانی از استاندار فارس برای پیگیری مطالبات فعالان رسانه گفت: استاندار فارس به رغم همه مشکلات ساختاری موجود ایستادند و همه وعده‌هایی که در روز خبرنگار سال گذشته دادند را محقق کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جامعه رسانه‌ای فارس به رغم مطالبه‌گر بودن، پیگیر و کنش پذیر بودن یکی از نجیبت‌ترین جامعه خبری و رسانه‌ای کشور است.

او ابراز کرد: امیدواریم این روز خبرنگار آغازی بر حل همه دغدغه‌های جامعه رسانه‌ای باشد و این آرزو دیر یا زود محقق شود و فعالان رسانه که در سرما و گرما و تمام اتفاقات خوب و بد که عموم مردم جامعه در آنها حضور نمی‌یابند حاضر می‌شوند رسالت اطلاع رسانی خود را به نحو احسن انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار