مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی طرح‌های صنعتی که در مرحله ساخت و ساز یا نصب ماشین‌آلات متوقف شده‌اند، در اولویت شرکت قرار دارد و همه طرح‌های غیرفعال بررسی و پایش شده و برای خروج از رکود به آنها مهلت داده می‌شود.

همزمان با گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک، هفتمین جلسه امسال کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس برگزار شد. در این جلسه که به ریاست مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و با حضور نمایندگانی از استانداری فارس، دادگستری کل استان، اداره کل صنعت و مدن و تجارت برگزار شد موارد مربوط به ۱۱ طرح صنعتی تعیین تکلیف شد.

در این جلسه پس از بررسی وضعیت طرح‌ها و دلایل عدم ساخت و ساز و بهره برداری در مدت زمان مشخص شده، درخصوص اعطای مهلت برای ساخت و ساز یا فسخ تعیین تکلیف شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه یکی از مهمترین اولویت‌ها را حمایت از سرمایه گذاران اهلیت‌دار بیان کرد و گفت: سرمایه گذاران اهلیت‌دار با اقدامات‌شان به توسعه استان کمک می‌کنند، لذا لازم است تا آن جا که امکان دارد، حمایت شوند.

سید مسعود عظیمی با اشاره به یکی از طرح‌های مطرح شده در این جلسه که در زمینه تولید یکی از تجهیزات راهبردی صنعت نفت کشور است، افزود: حمایت و کمک به منظور تسریع در راه اندازی چنین طرح‌هایی که کشور را از واردات بی نیاز می‌کند مصداق عینی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است.

او یکی از سازو کار‌های قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند، اما در شرایط کنونی توان و امکانات لازم و قصد ادامه کار را دارند، تشکیل جلسات کمیته پایش اعلام کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته ۱۲ جلسه کمیته پایش در این شرکت برگزار و ۳۱۱ طرح صنعتی تعیین تکلیف شده است. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بر اساس ارائه برنامه زمان بندی، باید برای بهره برداری طرح‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند گفت: هدف اصلی ما کمک و حمایت به منظور تسریع در راه‌اندازی طرح‌های صنعتی است.

عظیمی افزود: در جلسات کمیته پایش، با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آنها، پیگیری ویژه برای فعال سازی طرح‌های که شرایط لازم را دارند صورت می‌پذیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امسال و به منظور تحقق جهش تولید در شهرک‌های صنعتی با مشارکت مردم، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌ها با رویکرد حمایت از تولید و صنعتگران تصویب و توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان‌ها ابلاغ و اختیارت مناسب برای تصمیم گیری تفویض شده است.

عظیمی با بیان اینکه برای شتاب بخشی به روند تکمیل و بهره برداری طرح‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از صنعتگران باید ریسک پذیر باشیم گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی، برای رفع مسائل و مشکلات و تحرک بخشیدن به بخش صنعت استان استفاده می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی، صنعت استان را پویا می‌کند ادامه داد: یکی از راهبرد‌های رشد اقتصادی استان، مبتنی بر رشد صنعت و توسعه است که باید موانع و مشکلات این بخش برطرف شود تا چرخه اقتصادی بیش از پیش رونق گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در جلسات کمیته پایش، طرح‌های نیمه تمام صنعتی غیرفعال مورد بررسی و عارضه‌یابی قرار می‌گیرد، هدف از برگزاری جلسات را کمک به راه‌اندازی طرح‌های صنعتی بیان کرد.

عظیمی افزود: برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی طرح‌های صنعتی که در مرحله ساخت و ساز یا نصب ماشین‌آلات متوقف شده‌اند، در اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار دارد و همه طرح‌های غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند تا درخصوص اعطای مهلت به واحد‌های راکدی که دارای شرایط باشند، تصمیم‌گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار