رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان خاتم گفت: ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان خاتم به کاشت بذور گندم و جو به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی اختصاص داده شده است.

محمدرضا تاج آبادی رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان خاتم  با بیان اینکه شهرستان خاتم دارای رتبه اول تولید بذور استراتژیک گندم و جو در استان یزد است، گفت: ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان خاتم به کاشت بذور گندم وجو به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی اختصاص داده شده که از این میزان ۷۷۵ تن بذر تولید شده است.

 وی با بیان اینکه بذر اندام اصلی تکثیر و تولید گیاهان زراعی محسوب می‌شود، گفت: تهیه و تدارک بذور اصلاح شده در طبقات مختلف پرورشی، مادری و گواهی شده در این شهرستان صورت گرفته است.

تاج آبادی تصریح کرد: شهرستان خاتم با داشتن بیشترین میزان تولید بذر گندم همچنان که در تولید گندم دانه‌ای استان رتبه اول را دارد به تبع آن در تولید بذر گندم نیز رتبه نخست را دارا می‌باشد. تاج ابادی ارقام کاشت شده گندم را شامل: برزگر، ترابی، سیستان، نارین و امین و ارقام کشت شده جو را گلشن و نصرت عنوان کرد.

خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب یزد واقع شده و با داشتن ۱۰۰۷۹ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی، ۳۶ درصد از سطح زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار