مدیر امور زراعت و بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت: با تامین ۴۵ دستگاه کمباین عملیات برداشت محصول گندم و جو در مزارع استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،علی حیدری،  مدیر امور زراعت و بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز با بیان این که ۹۰ درصد کمباین های فعال در استان مهاجر از دیگر استان های کشور است، گفت: در زمان اوج برداشت غلات، تعداد کمباین های فعال به ۷۰ دستگاه نیز می رسد.

 مدیر امور زراعت و بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز افزود: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان تحت پوشش محصول استراتژیک گندم قرار گرفته که از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون محصول یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده است.

حیدری گفت: ۴۵ دستگاه کمباین در البرز کار برداشت گندم و جو را در استان انجام می دهند.

او   افزود: تاکنون از یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی درو شده استان ، چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم برداشت شده که سه هزار تن آن به صورت تضمینی توسط مراکز خرید فعال در استان و یک هزار و ۵۰۰ تن آن به صورت توافقی توسط کارخانجات تولیدی و فرآوری خریداری شده است.

مدیر امور زراعت و بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت: قیمت خرید تضمینی گندم را حدود پنج هزار تومان و توافقی را حدود هر کیلو ۳۰۰ تومان گران تر دانست و افزود: محصول جو نیز که بیشتر توسط دامداران به صورت مستقیم و توافقی خریداری می شود که با قیمت پنج هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو به فروش رفته است.

انتهای پیام/ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.