بوجاری بذر گندم و جو در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز بوجاری بذر گندم و جو در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسعود میرزایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز بوجاری ارقام آبی و دیم گندم و جو برای تولید بذر اصلاح شده در این استان خبر داد.

وی گفت: از ۲۳ تیر امسال تا کنون بیش از ۱۰۰ تن بذر گندم آبی از ارقام میهن، پیشگام و حیدری و همچنین ۸۰ تن بذر جو آبی جلگه، بهمن و ماکویی، بوجاری و آماده توزیع شده است.

میرزایی پیش بینی کرد: تا پایان امسال، افزون بر یک هزار و ۲۷۰ تن بذر گندم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن بذر جو در طبقات مختلف شامل پرورشی، مادری و گواهی شده تولید و در سطح استان و کشور توزیع شود.

وی افزود: با دستگاه بوجاری می‌توان بذر را قبل از کاشت و برای دستیابی به محصول با کیفیت و عملکرد بالا، از علف هرز، آفات و مواد خارجی از قبیل سنگ و کلوخ و ناخالصی‌های دیگر تمیز کرد.

میرزایی با بیان اهمیت ضدعفونی بذر برای جلوگیری از حمله آفات و بیماری‌ها در دوره رشد اولیه گیاه ادامه داد: انواع سیاهک‌ها از بیماری‌های مهم و خسارت‌زای غلات است که با عمل ضد عفونی، به راحتی کنترل می‌شود.

به گفته وی؛ عملیات بوجاری بذر گندم و جو در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری واقع در کیلومتر ۵ جاده شهرکرد به اصفهان انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ

بوجاری ۱۸۰ تن بذر گندم و جو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار