مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آمادگی این شرکت برای عرضه حدود 280 تن بذر بوجاری شده (تمیز و خالص شده) جو به کشاورزان این استان خبر داد.

مرتضی مرادی گفت: این شرکت در سال جاری 300 تن جو بذری، رقم بهمن از مزارع کنترل شده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به قیمت هر کیلو هفت هزار و 200 ریال خریداری کرده است.
وی اظهار داشت: پس از بوجاری و ضدعفونی این میزان بذر، حدود 280 تن بذر جو برای توزیع بین کشاورزان آماده شده است.
مرادی در زمینه قیمت فروش این بذور تصریح کرد: قیمت فروش بذرهای ضد عفونی و بوجاری شده این شرکت توسط کمیته فنی بذر استان چهارمحال و بختیاری تعیین و اعلام می شود.
مدیر شرکت خدماتی - حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: همزمان با اعلام قیمت کمیته فنی، فروش بذرهای بوجاری شده جو در این استان آغاز می شود و تا آبان ماه ادامه دارد.
مرادی گفت: این شرکت تنها وظیفه توزیع بذرهای گواهی شده جو را بصورت دولتی برعهده دارد اما اگر بخش خصوصی و یا کشاورزان متقاضی بوجاری و ضدعفونی بذر گندم باشند این امکان برای شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی فراهم است تا به آنان خدمات بوجاری ارائه دهد.
وی تصریح کرد: این شرکت بابهره گیری از دو دستگاه کارخانه بوجار با ظرفیت روزانه 30 تن، آماده بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان است./س
برچسب ها: توزیع ، بذر ، بوجاری ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.