سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، از آغاز عملیات محلول پاشی نوبت اول فصل تابستان با هدف کیفی سازی فضای سبز در مناطق پنجگانه و بر اساس تقویم باغبانی تدوین شده شهر یزد خبر داد.

محمد سعید کاشفی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به گرمای فوق العاده هوا به اجرایی شدن عملیات شستشو و محلول پاشی درختان با توجه به شروع فصل گرما در شهر، گفت: این طرح با هدف رفع آلودگی موجود بر روی شاخسار درختان و در جهت حفظ شادابی و طراوات و به منظور بهبود عملکرد در فیزیولوژیک درختان صورت می‌گیرد.

 وی با بیان این که افزایش دمای هوا و همچنین وجود آلاینده ها، موجب افزایش تنش‌های محیطی و تشدید هجوم برخی آفات و بیماری‌ها و در نتیجه ضعف درختان می‌شود، گفت: با روش‌های مختلفی از جمله افزایش دفعات آبیاری، محلول پاشی و شستشوی درختان می‌توان این موضوع را تا حدودی کنترل و کمبود‌های غذایی را برطرف کرد که این موضوع باعث افزایش شادابی و سرسبزی و رفع آلودگی‌های محیطی بر روی برگ درختان و درختچه‌ها می‌شود.

 سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان این که حفاظت از فضای سبز موجود به عنوان ریه‌های تنفسی برای شهر و شهروندان از اولویت‌های سازمان سیما و منظر است، افزود: عملیات محلول پاشی درختان به صورت منطقه‌ای و با اطلاع رسانی به شهروندان و تحت نظارت مستمر کارشناسان سازمان صورت می‌گیرد.

کاشفی در پایان از عموم شهروندان خواست همکاری لازم را با اکیپ‌های شستشو و محلول پاشی درختان در سطح شهر به منظور انجام صحیح این طرح داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.