مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: بیش از هزار کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های این استان طی سه سال اخیر انجام شده است.

سیدزاهدین چشمه خاور روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های حوزه راهداری در مسیر ایلام - مهران با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده به طور تقریبی در سطح هر شهرستان نزدیک به ۸۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

وی افزود: طی سال جاری عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان توسط پنج اکیپ در دست اجرا است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر تکمیل و مابقی نیز تا قبل از ایام برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی تکمیل خواهد سد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام سه هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: در این بازه زمانی ۳۶ کیلومتر نیوجرسی در راه‌ها نصب شده است.

چشمه‌خاور بیان کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایوان - ۲۵ کیلومتر مسیر سومار، ایلام - مهران، محور دهلران - سپتون، دهلران - مهران و آبدانان دره شهر روکش انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه پل صلواتی در مسیر مهران، گفت: پل صلواتی در مسیر ارتباطی جاده ایلام - مهران با هدف رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی(ع) به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه ادامه داد: پل صلواتی مهران با دهانه ۴۵ متری و حجم ۸۳۲ هزار مترمکعب خاکبرداری در محور ایلام - مهران (محدوده کنجانچم) به طول هشت کیلومتر در کمتر از ۳ ماه توسط عوامل راهداری استان احداث و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: این پروژه شامل تعریض ۱۲ دستگاه پُل قبل و بعد از پُل صلواتی، احداث فونداسیون و کوله‌های پل، احداث "دستک‌ها قرنیز بتنی" و خاکبرداری، اجرای بیس و روکش باندهای تعریض شده، نصب نیوجرسی خط کشی و علائم، عملیات خاکبرداری و ساخت تیرهای فلزی و عرشه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

چشمه خاور ایلام از نصب ۵۲ هزار مترمربع سایبان در سه سال گذشته در مرز مهران در راستای تسهیل در تردد و ارائه خدمات مطلوب به زوار خبر داد و گفت: این میزان سایه‌بان به‌صورت سازه فضایی از زمان استقرار دولت سیزدهم در مرز مهران نصب شده و تکمیل آن در دستور کار است.

وی با اشاره به رصد، پایش و نظارت در مانور اربعین با حضور رؤسای کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین، یادآور شد: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش، ۱۰ کیلومتر ریسه مه‌پاش، ۲۰۰ جت‌فن، خرید و در پایانه شهید سلیمانی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: در حال انجام در پایانه مرزی مهران ۱۲ هزار متر سایبان دائمی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.