مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان ایلام با اشاره به آبرسانی پایدار به ۷۷ روستای استان و مرتفع کردن مشکلات حوزه تامین و زیرساخت‌های آب مناطق روستایی استان، گفت: عملیات اجرایی آـبرسانی به ۵۱ روستای دیگر استان نیز در دست اقدام است.

محمد محمدی با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، بیان کرد: شبکه آب و فاضلاب استان در در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: خلا‌هایی در بحث آبرسانی روستایی در سطح روستا‌های استان، چون بخش بولی، دشت عباس دهلران و برخی روستا‌های بدره و دره شهر وجود دارد که در این راستا تمامی تلاش مجموعه مدیریتی آبفای استان این است که نواقص موجود در این روستا‌ها را در کمترین زمان ممکن برطرف کند.

محمدی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام تاکید کرد: کار سازه این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و هم اکنون نصب تجهیزات آن در حال اجراست.

به گفته محمدی اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاز اول پروژه تصفیه خانه فاضلاب ایلام نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب شباب چرداول هم گفت: این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

محمدی بیان کرد: طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر شباب به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت مردم جامعه و همچنین جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به ملکشاهی هم توضیح داد: این پروژه در مراحل پایانی کار قرار دارد و با وارد مدار شدن شهر‌های مهر، دلگشا، ارکواز و روستا‌های حومه را تحت پوشش و آب پایدار را تامین می‌کند.

محمدی افزود: با اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان، آب پایدار بخشی از شهر ارکواز، ۶ روستا و همچنین ۴۰ واحد صنعتی در شهرستان ملکشاهی تامین می‌شود.

برچسب ها: آبرسانی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.