نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نباید از جنبه‌های معنوی و تربیت دینی نسل‌های مختلف جامعه غافل شد، گفت: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت معنوی و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود.

حجت الاسلام اله نور کریمی‌تبار در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مدیران مدارس استان به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدیران مدارس نقش و مسئولیت بسیار مهمی در تربیت نسل آینده و دانش‌آموزان دارند.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله برای ایفای نقش به بهترین نحو، شناخت مسئولیت و آگاهی به جایگاه آن است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر آباد کردن زمین در دنیا تاکید کرده و همه ظرفیت‌ها و ابزار برای آبادکردن زمین از جمله دانش و تجربه دیگران در اختیار انسان قرار داده شده و تا نسبت به آبادانی زمین اقدام کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند متعال برای آنچه که به مربوط به روح و روان انسان است ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت بشر فرستاده است، ابراز کرد: معلم نقش ویژه‌ای برای آموزش و تربیت نسل‌های جامعه بر عهده دارد که همراستا با مسئولیت و رسالت انبیاء الهی است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار گفت: امروز در جامعه به بُعد مادی افراد و اقشار مختلف از جمله کودکان و دانش آموزان توجه ویژه‌ای می‌شود، اما این امر نباید منجر به غافل شدن از جنبه‌های معنوی و تربیت دینی نسل‌های مختلف جامعه شود چرا که فرهنگ دینی و اسلامی، جامعه را از گمراهی‌ها و تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان اسلام ناب و نظام اسلامی در راستای ایجاد فاصله بین نسل جوان با معارف دینی و تربیت اسلامی است، ابراز کرد: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود و باید دانست که بازخورد اعمال و رفتار ما در جامعه به خود ما خواهد برگشت.

برچسب ها: آموزش ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.