آیت الله سعیدی گفت: از مهمترین درس‌های عاشورا این است که اگر دین در خطر باشد باید قیام کرد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با حجت‌الاسلام هنرمند، مدیرکل و جمعی از مدیران بنیاد شهید استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۳ سوره شوری توجه به سیره و سنت اهل‌بیت (ع) و درس‌گرفتن از پیام‌ها، عبرت‌ها و وقایع زندگی آنها را از وظایف ما دانست و اظهار داشت: ما باید باور‌های خود را تقویت کنیم و وقتی خداوند دررابطه‌با شهدا به ما می‌گویند آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و ما باید وظایف و مأموریت‌های خود را باتوجه‌به این مسائل تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه حتی در گمان خود نباید فکر کنیم که شهدا از دست‌رفته‌اند، گفت: شهدا زنده هستند و از آن بالاتر عند ربهم هستند، یعنی مورداعتماد، امین و نزدیک به خداوند هستند و در جوار قرب الهی روزی می‌خورند، رزق معنوی متفاوت با رزق دنیایی است که هر انسان به‌قدر ظرفیت خود می‌تواند استفاده کند؛ رزق معنوی به‌گونه‌ای است که هرچه به انسان بدهند ظرفیتش بیشتر می‌شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید به مردم بگو من برای هدایت شما مزدی جز مودت فی القربی نمی‌خواهم افزود: طلب‌نکردن مزد به‌خاطر این است نمی‌شود برای هدایت و سعادت بشر مزد تعیین کرد و امکان پرداخت مزد وجود ندارد.

 وی ادامه داد: مردم حتی مزد معنوی که مودت فی القربی بود را هم نپرداختند؛ بلکه برعکس عمل کرده و خلافت را غصب کردند و در ادامه جوری با ذوی‌القربی پیامبر رفتار کردند که پیروان هیچ دینی با اهل‌بیت پیامبر خود چنین نکرده بودند.

سعیدی اظهار داشت: برخی از درس‌های عاشورا برای ما این است که اگر دین در خطر باشد باید قیام کرد، اگر اهل‌بیت و اولیای خدا قیام کردند باید به یاری آنها شتافت، اگر عفاف، حجاب، اقتصاد و فرهنگ ما دچار آسیب شد برای برطرف‌کردن آن باید اقدام کرد و اگر در راه خدا سختی به ما عارض شد نباید ناامید شد.

 وی با بیان اینکه اگر نیت شما خدایی باشد خداوند به کارهایتان برکت می‌دهد و مشکلات آسان می‌شود، افزود: بنیاد شهید از نهاد‌های با برکت انقلاب و مورد عنایت و توجه شهدا است؛ لذا کارکردن در این نهاد مقدس و خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران شما را موردتوجه شهدا قرار می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار