رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از فعال سازی سامانه‌های پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از امروز تا ۱۶ شهریور ماه در سکو‌های مجاز سفر- ۷۲۴ و پایانه ها، خبر داد.

هادی عمو سلطانی با اشاره به موقعیت راه‌های استان و همچنین جایگاه مذهبی شهرستان قم و تردد خیل زائران از این استان به مرز‌های اربعینی کشور و همچنین شهر نجف گفت: براساس تجارب سنوات گذشته، تمهیداتی برای مدیریت مطلوب سفر‌های اربعین حسینی دراستان قم اندیشیده و به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم تهیه بلیط اتوبوس را از مهمترین چالش‌های میدانی سفر اربعین دانست و افزود: برای تسهیل سفر‌ها و ارائه مطلوب خدمات به زائران حسینی، طرح پیش فروش اینترنتی بلیط اتوبوس درسکو‌های مجاز از امروز به مدت یک ماه آغاز شد.

عمو سلطانی گفت: مشتاقان زیارت سالار شهیدان می‌توانند برای تهیه بلیط اتوبوس به درگاه‌های اینترنتی سفر- ۷۲۴ و پایانه‌ها مراجعه نمایند.

 رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخصوص تهیه حضوری بلیط اتوبوس سفر‌های اربعین هم افزود: با توجه به عدم ارتباط این اداره کل با مراکز فروش بلیط در سطح شهر، از کاربران خواست؛ برای تهیه بلیط اتوبوس به صورت حضوری (ویژه سفر‌های اربعین) به دفاتر فروش بلیط اتوبوس مستقر در پایانه مرکزی شهرستان قم مراجعه نمایند.

عموسلطانی همچنین به رصد و پایش ناوگان اتوبوس در ایام سفر‌های اربعین اشاره کرد و گفت: این اقدامات درقالب طرح‌های کنترل - نظارتی و به دو صورت دروازه‌ای و سامانه‌های اینترنتی اجرا و عوامل نظارتی ضمن استقرار در گلوگاه‌های جاده ای، مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و ... نسبت به کنترل اسناد راننده- ناوگان (کارت هوشمند، صورت وضعیت، بلیط و...) و تجهیزات ایمنی خودرو (کپسول اطفا حریق، کمربند ایمنی، آج لاستیک، سالم بودن شیشه‌ها و...) اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان افزود: سامانه‌های کنترل و نظارت اینترنتی ناوگان عمومی شامل درگاه‌های سپهتن، داپ به صورت برخط فعال شده اند.

عمو سلطانی با بیان اینکه در ایام سفر‌های اربعین برای پاسخگویی بهتر میز خدمت به صورت شبانه روزی در پایانه مرکزی شهرستان قم راه اندازی شده گفت: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها، هم به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی کاربران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار