جانشین پلیس راه استان قم با بیان چند توصیه به رانندگان در مسیر حرکت به سمت مرز‌ها برای اربعین گفت: پلیس راه از روز گذشته وارد طرح ویژه کنترل اربعین شده است؛ اجرای این طرح از ۱۶ مرداد ابلاغ شد و تا ۹ شهریور ادامه دارد.

سرهنگ سید صادق رسولی، با اشاره به کیفیت طرح پلیس راه ویژه ایام اربعین گفت: ما از روز گذشته وارد طرح ویژه کنترل اربعین شده‌ایم. اجرای این طرح از ۱۶ مرداد ابلاغ شد و تا ۹ شهریور ادامه دارد؛ البته باتوجه به اینکه مناسبت‌های ۲۸ و ۳۰ ماه صفر را در پیش داریم این طرح ادامه‌دار خواهد بود.

رسولی در پاسخ به این سوال که مسافران جاده‌ای اربعین به چه نکاتی باید توجه کنند، افزود: توصیه ما به زائرانی که با خودروی شخصی قصد سفر دارند این است که ابتدا بازدید فنی از خودروی خود داشته باشند. به‌واسطه اینکه مسیر راه طولانی است، بحث جلوبندی، ترمز و سرمایش خودرو را کنترل کنند و پیش از حرکت آمادگی‌های لازم را انجام دهند.

جانشین پلیس راه استان قم بیان کرد: مسافران عزیز مقرراتی را که مدنظر پلیس است از جمله سرعت مجاز رعایت کنند، زیرا سرعت غیرمجاز باعث تمام تخلفات می‌شود. ما برای بازدارندگی و پیشگیری از حوادث تلخ ترافیکی ناگزیریم از جریمه‌ها استفاده کنیم. در مصوبات جدید جریمه سبقت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان است. یک سقفی را هم در این‌باره در نظر گرفته‌ایم که در صورت عبور از آن خودرو متوقف می‌شود.

جانشین پلیس راه استان قم در پاسخ به این سوال که برای کنترل اتوبوس‌های برون‌شهری در ایام اربعین چه تدابیری پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: استان قم در بحث ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی به صورت کنترل دروازه‌ای، هماهنگ با سازمان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه در محور سلفچگان و آزادراه قم_تهران انجام می‌شود.

رسولی تصریح کرد: ضمن اینکه به رانندگان اتوبوس نیز توصیه می‌کنیم در این ایام بواسطه کمبود ناوگان فراتر از ۱۲ ساعت رانندگی نکنند. ما علاوه بر کنترل و ثبت سنتی و دستی، در سامانه سپهتن به صورت هوشمند ناوگان حمل و نقل مسافری را رصد می‌کنیم. از قم تا مرز مهران برای رفت و برگشت باید حداقل ۳ راننده در اتوبوس باشند، در غیر این صورت دچار تخلف می‌شوند.

جانشین پلیس راه استان قم در بیان اصلاح نقاط حادثه خیز گفت: در مسیر سلفچگان اصلاح شیب شیروانی انجام شده است. در مسیر‌هایی که نیازمند جلوگیری از خروج خودروهاست از حفاظ جاده‌ای استفاده کرده‌ایم. چنانچه نواقص مقطعی نیز اتفاق بیفتد با هماهنگی سازمان راهداری آنها را برطرف می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار‌ها نشان می‌دهد که حوادث و تصادفات عموما مربوط به تخلفات رانندگان است، افزود: در تبصره ۳۰ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات که در سال ۸۹ تصویب شد، اشاره شده است که در یک حادثه و تصادف جاده، خودرو و راننده سهیم هستند. به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم طبق استاندارد هر ۲ ساعت یک‌بار متوقف شوند و کمی استراحت کنند و سپس به رانندگی خود ادامه دهند.

برچسب ها: طرح ترافیکی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار