مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سامانه کنترل هوشمند اتوبوسرانی در قم راه‌اندازی شده است و در قالب سامانه «اتوبوس من» مکان‌یابی اتوبوس به اطلاع شهروندان می‌رسد.

 مهدی متقیان؛ معاون عمرانی استاندار قم صبح امروز در جلسه شورای سازمان اتوبوسرانی که با حضور سقائیان نژاد، شهردار قم، مسئولان سازمان اتوبوسرانی، فرماندار قم و برخی مدیران دیگر برگزار شد با اشاره به خدمات سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر قم گفت: در ایام نیمه شعبان سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارائه خدمات خوبی داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: سال گذشته موکب‌های مراسم نیمه شعبان در لاین تند رو قرار گرفته بودند و امسال برای اربعین مصوب شد که در لاین کندرو قرار بگیرند تا حمل‌ونقل عمومی بتواند خدمت‌رسانی شایسته‌ای داشته باشد.

متقیان ادامه داد: پس از مراسم حضور رئیس‌جمهور، تشییع ایشان، ایام خرداد و ایام دهه کرامت این خدمات به خوبی انجام گرفت که همین موجب می‌شود تا بر لزوم ادامه این حرکت در اربعین امسال تاکید شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه همه نهاد‌ها زیر پرچم جمهوری اسلامی در حال فعالیت هستند و اگر با یکدیگر برای ترمیم مسائل وارد عمل شوند قطعاً رضایت مردم تأمین خواهد شد، گفت: در همین مسیر، شیوه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم این است که در سایه همکاری و همدلی با تمام سازمان‌ها و نهاد‌های خدمت‌رسان در حوزه شهر و استان، موجب ارتقای رضایت مردمی شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز در این نشست گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خطوط اتوبوسرانی قم در سرفاصله بالای ۲ دقیقه به ایستگاه‌ها می‌رسند.

علی نیک با اشاره به راه‌اندازی سامانه اتوبوس من در شهرداری قم افزود: سامانه اطلاع‌رسانی از زمان رسیدن اتوبوس‌ها در شهر‌های دیگر یا اجرا نشده یا فقط با یک روش اجرا شده است، اما در قم این کار با پنج روش انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: هم‌اکنون مردم و شهروندان می‌توانند به سامانه کنترل هوشمند سازمان متصل شوند تا بتوانند از زمان حرکت و رسیدن اتوبوس باخبر شوند.

نیک گفت: در شهر‌های دیگر از دو شاخص ترافیک و مساحت برای پیمایش استفاده و در قم از سه پارامتر ترافیک و مساحت و استراحت راننده در ایستگاه مبدا و مقصد استفاده می‌شود، یعنی با وصل شدن به سیستم می‌توان اتوبوس را در چند کیلومتری دید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: اینکه مردم بدانند چه زمانی اتوبوس می‌رسد بسیار مهم است؛ از همین رو در این سامانه سریع مکان‌های اتوبوس‌ها و همچنین فاصله تا فرد نیز مشخص می‌شود؛ دقیقاً مانند سامانه تاکسی‌های اینترنتی اتوبوس‌ها روی این سامانه مشخص هستند و مردم می‌توانند از آن مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار