اعزام حدود ۸۰ اتوبوس شهری قم به مرقد امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: با هماهنگی شورای تأمین استان و سایر نهاد‌ها حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس از قم به مرقد امام (ره) اعزام می‌شود.

علی نیک،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به نزدیک شدن به ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: کاروان‌هایی که برای مراسم به حرم امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند، به‌طور قطع چند ساعتی را در قم توقف می‌کنند و به زیارت حرم مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و به همین دلیل در شهر قم نیازمند سرویس‌دهی منظم اتوبوسرانی هستیم.

وی افزود: برای این منظور تعداد ۶۰ تا ۷۰ اتوبوس در پارک سوار شمالی و انتهای بلوار سردار سلیمانی قرار می‌گیرند تا بتوانند به مردم خدمت‌رسانی کنند. بلوار شهید سردار سلیمانی و در محدوده صحن جوادالائمه حرم مطهر نیز محل دپو و پارکینگ این اتوبوس‌ها خواهد بود تا استقرار داشته باشند و خدمات‌رسانی را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در خط حرم به جمکران افزایش حضور مردم پیش‌بینی شده است و به‌طور قطع کسانی که به زیارت حرم مطهر می‌روند به جمکران نیز خواهند رفت؛ برای این مسیر نیز تعداد اتوبوس‌ها افزایش دو برابری خواهند داشت.

نیک اضافه کرد: در واقع اگر در شرایط عادی تعداد ۱۲ دستگاه اتوبوس برای این خط وجود دارد در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، این به ۲۴ دستگاه اتوبوس افزایش می‌یابد و چنانچه افزایش مجدد و بیشتر احساس شود، به‌سرعت انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های شهری که از قم به مرقد امام (ره) با هماهنگی شورای تأمین استان و سایر نهاد‌ها اعزام می‌شوند بین ۷۰ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس خواهد بود، گفت: در این زمینه تمام تدابیر اندیشیده شده است و رانندگان نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و یک اتوبوس نیز به عنوان اتوبوس تعمیرکار تا پایان مسیر در رفت و برگشت همراه این اتوبوس‌ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: تیم‌های نظارتی به صورت اسکورت در ابتدا و انتهای اتوبوس‌ها قرار خواهند داشت، همچنین بازرسی‌های عمومی در سطح شهر در تمام پارک سوار‌ها قرار دارند.

نیک افزود: آماده‌باش شرکت اتوبوسرانی قم از شنبه شب آغاز شده است و تا پایان روز پانزدهم خرداد ادامه خواهد داشت تا بتواند بهترین خدمت‌رسانی را به زائران و ساکنان شهر قم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار