مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: شهرک‌های صنعتی یکی از جلوه‌های مشارکت مردم بوده و جایگاه صنایع کوچک در تحقق شعار سال دارای اهمیت است.

علیرضا راشکی بیان کرد: هم اکنون سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی موقعیت جغرافیایی ویژه خود از جمله دسترسی به سواحل مَکُران و دارا بودن مرز‌های طولانی با کشور‌های افغانستان و پاکستان نقش موثری در اجرایی شده برنامه توسعه محور شرق کشور دارد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در شهرک‌های صنعتی که در واقع شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، عملی شده، افزود: نوع تولید کشور در چند دهه اخیر کمک کرده تا با توجه به تحریم‌های استکبار جهانی؛ اما چرخ اقتصاد پویا و در حرکت باشد و توطئه دشمن را خنثی کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان یکی از برنامه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی در استان را ایجاد زیرساخت به منظور استقرار واحد‌های صنعتی در بخش نقاط استان دانست و ادامه داد: در این زمینه ۲ ناحیه صنعتی را با این نگاه توانستیم در سال گذاشته زیرساخت آن را فراهم کنیم و تکمیل شود.

وی تاکید کرد: سیستم صنعتی زرآباد و بمپور به منظور استقرار صنایع کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزشی صنایع در حوزه محصولات خرما و موز انجام شده؛ امسال هم برنامه ریزی کرده‌ایم تا ۲ ناحیه دیگر هم در سطح سیستان و بلوچستان ساخته و در واقع شرایط برای استمرار صنایع مهیا شود که در آن پست برقی را هم هدف گذاری شده که در نصرت آباد این پست مستقر خواهد شد.

راشکی گفت: در واقع تکمیل زیرساخت‌های برق در حوزه نصرت آباد به منظور استقرار در واقع واحد‌های صنایع فرآوری معدنی را در در دستور کار قرار داده‌ایم، در حوزه برق در یک مدل مشارکتی با دستگاه خدمات رسان حدود ۲۰ چاه و چاهک در سطح سیستان و بلوچستان در شهرک صنعتی حفر شد که بتوانیم یک زیرساخت را برای صنایع تکمیل کنیم تا در تنش‌های آبی واحد‌های صنعتی بتوانند تامین آب پایدارتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۶ واحد تعطیلی به چرخه تولید برگشتند که امسال همین میزان هدف گذاری شده، افزود: سال گذشته با برنامه ریزی و کمک دستگاه‌های متولی حدود ۶۰ واحد صنعتی توانستند با افزایش ظرفیت روبرو شوند که امسال نیز همین مدل در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث گاز شهرک‌های صنعتی شمال و جنوب استان نیز امسال برنامه‌هایی هدف گذاری شده تا بتوانیم با همکاری شرکت گاز استان این زیرساخت مهم را به صنعتگران رسانده و تولید آنها در داخل با قیمت مناسب تری بتواند در بازار‌های هدف نقش آفرینی کند.

وی گفت: با مدل توسعه خوشه‌های کسب و کار، بازار‌های هدف را به منظور فروش محصولات بویژه خرما با مجموعه‌هایی از قبیل کلینیک کسب و کار که شامل خوشه‌های کسب و کار و نقش آفرینی بخش خصوصی است، پیش بینی کرده‌ایم.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار