رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر در استان سیستان وبلوچستان از آغاز برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

امین علیپور اظهار کرد: مرحله دوم کلاس‌های سوزن دوزی در سال جدید با حضور تعداد ۷۵ هنرجو از روز گذشته و توسط مربیان بومی و باتجربه در سه نقطه از شهرستان نیکشهر آغاز شده است. 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر افزود: این مرحله از دوره آموزشی به مدت سه ماه ادامه دارد که در پایان و پس از انجام مراحل آزمون، به افراد منتخب و برگزیده گواهینامه مهارت تعلق خواهد گرفت. 
او ادامه داد: در دوره اول که از فروردین تا تیرماه سال جاری در دو رشته سوزن‌دوزی و حصیربافی برگزار شد تعداد ۶۲ فقره گواهینامه مهارتی به هنرآموزان اعطا شد که با استقبال خوبی از طرف هنرجویان همراه بوده است. 
به گفته علیپور، سال گذشته با برگزاری سه دوره آموزشی در این شهرستان تعداد ۲۵۰ فقره گواهینامه و یک دوره کلاس با پشتیبانی و در قالب تفاهم نامه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور ۱۵۰ نفر هنرجو به سرانجام رسید که زمینه اشتغال آنها با دریافت تسهیلات فراهم شد.
او خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی به جهت توان‌افزایی و مهارت صنعتگران و هنرآموزان زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند که هریک از صنعتگران می‌توانند نسبت به اخذ پروانه انفرادی نیز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار