مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: گازرسانی به ۸۵ روستای این استان آماده بهره‌برداری شده و طی هفته دولت به شبکه گازرسانی سراسری متصل می‌شود.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: برای افتتاح و آماده‌کردن ۸۵ روستا برای بهره‌مندی از گاز بیش از ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها تعداد روستا‌های دارای گاز طبیعی آذربایجان‌غربی به حدود ۲ هزار روستا خواهد رسید که از لحاظ جمعیتی بیش از ۸۷ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضریب برخورداری از نعمت گاز در سطح استان حدود ۱.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری خواهد بود.

شیخی با بیان اینکه دولت اعتبارات قابل توجهی را برای گازرسانی به این مناطق می‌کند، افزود: هزینه هر علمک گاز در بخشی از مناطق روستایی سطح استان بالای یک میلیارد ریال است که این میزان در مناطق شهری حدود ۱۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می‌تواند در توسعه روستا‌ها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و یک هزار و ۹۰۰ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته‌ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.