معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف حوزه کشف کالای قاچاق این استان در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

ایرج مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هزار و ۳۹ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام شده است، گفت: ۳۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در چهارماهه نخست امسال تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی در تشکیل پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ثبت شده است.

مرندی با بیان اینکه دخانیات، دارو، کیف و کفش، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بودند، در ادامه گفت: در حوزه ارزی ۲۰۴ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل درخصوص ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۲۰۴ پرونده تخلف ارزی شده است.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های یاد شده ۸ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال است که شامل ۱۶میلیون و ۶۹۶ هزار و ۱۹۸ یورو، ۲میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم، ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر و ۴ میلیون و ۸۶ هزار و ۱۷۰ یوان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.