مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزارتُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده و این شهرستان رتبه دوم خرید تضمین گندم را در آذربایجان‌غربی دارد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۳۶۶ تن گندم توسط ۴ مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستا‌های گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند، خریداری شده است و این روند تا پایان فصل برداشت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل پایش‌های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهادکشاورزی و توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی آنها، بیماری زنگ زرد و آفت سن در مزارع غلات به خوبی مدیریت و کنترل شد و گندم تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار و عاری از سن زدگی است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران گفت: تاکنون ۲۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران به مبلغ ۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال پرداخت شده و این روند تا پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران ادامه دارد.

مقدم با اشاره به ضرورت جلوگیری از خروج گندم تولیدی در شهرستان به شهرستان‌های همجوار، خواستار راه اندازی یک مرکز خرید تضمینی محصول گندم در مسیر روستای سرچنار شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به تولید ۲ برابری محصول کلزا در این شهرستان نسبت به پارسال و وضعیت مطلوب عملکرد تولید کلزا در میاندوآب عنوان کرد: امسال بیش از هزار و ۷۵۱ تن کلزا توسط مرکز خرید سیمینه میاندوآب از کلزاکاران منطقه خریداری شد.

وی افزود: شهرستان میاندوآب با دارا بودن تعداد ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است و راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه نهال، نقش مهمی در ساماندهی عرضه نهال و تولید نهال گواهی شده و لیبل دار در این شهرستان، دارد.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.