رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۲۱ طرح تولیدی و صنعتی در این شهرستان درحال احداث بوده که ۱۰ طرح آن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارد.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در راستای تحقق شعار سال و با همت دولت، ۶ واحد تولیدی در سطح شهرستان طی پارسال که ۲ واحد مربوط به امسال است، فعال شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۲۱۰ نفر در قالب ۱۱۱ واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی و سایر واحد‌های تولیدی مهاباد مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ادامه داد: از مجموع واحد‌های تولیدی و صنعتی مهاباد ۷۳ واحد جواز تاسیس داشته و پارسال هم پروانه ۱۴ واحد بدون وجود خارجی باطل شده است.

رمضانی از غیرفعال بودن ۲۹ واحد صنعتی در مهاباد خبر داد و گفت: شرایط بنگاه‌های تولیدی فعال نسبت به غیرفعال در این شهرستان نسبت به میانگین استانی و سایر شهر‌های اطراف بهتر بوده و تلاش ما برای بازگشت به چرخه تولید همه واحد‌ها است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح توسعه شهرک صنعتی و راه اندازی مراکز صنعتی بخش خلیفان و گوگ تپه، گفت: در حال حاضر ۷۳ متقاضی سرمایه‌گذاری آماده هستند ولی به دلیل نبود زمین نتوانسته اند طرح خود را اجرایی کنند.

در شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد، ۵۹ واحد در شهرک صنعتی و ۶۵ واحد نیز در خارج از این شهرک فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.