امام جمعه مهاباد گفت: مساله فلسطین تنها مربوط به ساکنان غزه نیست بلکه مساله تمام مسلمانان جهان و محور اتحاد مسلمانان است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته، با تسلیت به مناسبت شهادت شهید اسماعیل هنیه عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این شهید والا مقام تاکنون بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده خود را شامل پسران، برادرزاده و نوه‌هایش در راه آرمان‌های فلسطین به شهادت رسیده است.

وی اضافه کرد: این رهبر سیاسی جنبش فلسطین در طول ساله‌های پر برکت عمرش، زندان، آوارگی و تبعید را تحمل کرد و سرانجام جان خود را در راه دفاع از سرزمین فلسطین فدا کرد.

امام جمعه مهاباد در ادامه گفت: به شهادت‌رساندن این مبارز و آزادی خواه نستوه، در حالی که مهمان مراسم رئیس‌جمهور ایران برای مراسم تحلیف بود، طبق هیج قانون بین المللی قابل قبول نیست و سکوت جامعه جهانی در این خصوص بسیار جانب‌دارانه است.

وی با اشاره به اینکه شهادت اسماعیل هنیه موضوع مبارزه مردم فلسطین را وارد مرحله جدیدی کرد، اظهار کرد: این اتفاق ناگوار در سطح جان بسیار کم اتفاق می‌افتد و سایر کشور‌های غربی به جای محکوم کردن آن، از ایران می‌خواهند خویشتن‌داری از خود نشان دهد.

وی اضافه کرد: در هفته جاری کشورمان شاهد یکی از رویداد‌های مهمی سیاسی خود و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب مردم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی بود.

امام جمعه مهاباد گفت: وقتی کشور روسیه با اکراین وارد جنگ شد، تمامی کشور‌های غربی با سلاح و مهمات از اکراین حمایت کرد، اما در مورد حوادث غزه و کشته شدن مسلمانان فلسطینی، غرب بدون توجه برحق بودن مبارزه مردم فلسطین از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.