فرماندار ویژه مهاباد گفت: ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی باید نسبت به مناسب‌سازی فضای فیزیکی خود برای رفاه حال معلولان اقدام و اعتبارات لازم از ادارات کل خود پیگیری کنند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: رعایت حقوق شهروندان و دسترسی به اموال عمومی باید برای تمامی شهروندان از جمله افراد معلول، نابینا و سالمندان درنظر گرفته شود و ادارات دولتی برای نیل به این امر باید نسبت به جذب اعتبارات از ادارات کل خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و مناسب‌سازی اماکن عمومی نیز به یک قانون تبدیل شده، ادامه داد: اصلاح ورودی و راهرو‌های ادارات اگرچه به صورت یکجا در شرایط فعلی زمانبر و هزینه‌بردار است ولی انتظار می‌رود این مناسب‌سازی به صورت مرحله‌ای و طی چندین نوبت به اتمام برسد.

عباسی اضافهکرد: اقدامات انجام شده در خصوص مناسب‌سازی توسط ادارات باید مستندسازی و به فرمانداری ارسال شود.

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند نسبت به مناسب‌سازی فضای فیزیکی خود اقدام کنند، زیرا این مهم از حالت بخشنامه به یک قانون تبدیل شده است.

عباسی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی اماکن مختلف در مهاباد انباشته شده و هزینه بردار است، اظهار کرد: شهرداران گوگ تپه و خلیفان که تازه تاسیس هستند باید تمام مجوز‌های ساخت و ساز را براساس مناسب‌سازی صادر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.