سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای احیای ۴۸ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی غیرفعال در استان هدف‌گذاری شده است.

صابر پرنیان سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تعداد واحد‌های صنعتی و معدنی استان را ۲۵۵۱ واحد اعلام کرد و گفت: پارسال ۷۴ واحد غیرفعال صنعتی و معدنی در استان احیا شد و همچنین امسال هم ۶ واحد صنعتی و ۶ واحد معدنی راکد در استان به چرخه فعالیت بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴۹۶ واحد غیرفعال شده، افزود: واحد‌های غیرفعال قابل احیای استان ۴۱۱ مورد و واحد‌های غیرقابل احیا ۸۵ واحد است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه عملیاتی احیای واحد‌های صنعتی و معدنی استان طی امسال، ادامه داد: شناسایی و دسته‌بندی مشکلات واحد‌های صنعتی، استفاده از حداکثر امکان موجود در استان برای رفع مکل نقدینگی واحد‌های راکد از محل تسهیلات موضوعه، رصد و پایش واحد‌های معدنی برای شناسایی واحد‌هایی با امکان راه‌اندازی مجدد به صورت مستمر و صدور اخطار به واحد‌های راکد برای فعالسازی از جمله برنامه‌های امسال برای احیای واحد‌های راکد استان در بخش صنعت و معدن است.

پرنیان با بیان اینکه امروزه دنیا به دلیل ارزش افزوده بالای صنعت به این سمت حرکت می‌کند، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سبب موقعیت ویژه استان و ارتباط با بازار‌های خارجی فراهم شده است و با قرارگیری ۲۵ درصد مرز‌های کشور در آذربایجان‌غربی، این استان می‌تواند به عنوان یک هاپ تجاری کشور عمل کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری انجام نشده ، در ادامه گفت: با وجود نیروی کار قوی، منابع خدادادی، امکان اتصال آسان به بازار‌های جهانی و تعریف بستر‌های سرمایه‌گذاری، این استان فرصت منحصر به فردی برای سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.