مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در ۷ ماهه امسال، ۳۱ واحد صنعتی غیرفعال احیا شده و به چرخه تولید بازگردانی شده است.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: به واسطه احیای واحد‌های راکد، امسال ۳۱ واحد صنعتی غیرفعال احیا شده و زمینه اشتغال برای ۲۸۷ نفر بصورت مستقیم در این واحد‌ها فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۶۵۳ فقره جواز تأسیس در حوزه صنعتی استان برای احداث و کلنگ زنی واحد‌های صنعتی جدید در استان با حجم سرمایه گذاری ۲۶۱ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرکل صمت استان ادامه داد: با تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های جدیدالتأسیس در استان پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۷ هزار و ۶۰۱ نفر در استان فراهم شود.

سرتیپی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۷۴ واحد دارای جواز تأسیس در استان در حال تکمیل وجود دارد که برای ایجاد این واحد‌ها ۱۱۵۱ هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که با بهره‌برداری از این واحد‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۲ هزار و ۲۱۳ نفر فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در ۷ ماهه سال جاری، ۱۰۰ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که برای بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام که زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در این واحد‌ها فراهم شده است.

سرتیپی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۲ هزار و ۲۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.