معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۰۸ هزار وسیله نقلیه در بین محور‌های ارتباطی استان تردد دارند که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

منصور نصرتی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۴ دستگاه تردد شمار در محور‌های ارتباطی استان فعال هستند و طبق رصد این دستگاه‌ها در تیرماه متوسط تردد بین استانی روزانه ۱۰۸ هزار وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: محور ارومیه- سلماس با متوسط تردد روزانه بیش از ۲۶ هزار وسیله نقلیه پرتردد‌ترین محور استان در تیرماه بود.

نصرتی با اشاره به اینکه در تیرماه سهم تردد وسایل نقلیه غیر بومی در استان ۵ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است، افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای تیرماه، تقریبا ۷۹۱ هزار و ۲۷۷ پلاک خودرو یکتا در محور‌های برون شهری استان آذربایجان‌غربی رویت شد که از این پلاک‌ها حدود ۷۳۲هزار و ۲۴۳پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

نصرتی اظهار کرد: براساس پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در یک ماه گذشته ۶۳۲ هزار و ۷۳۵ وسیله نقلیه از آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها مشاهده شده که استان‌های آذربایجان‌شرقی، کردستان، زنجان، تهران به ترتیب بیشترین سهم مقاصد سفر را در بین استان‌ها داشته اند و همچنین میزان تردد وسائط نقلیه با پلاک آذربایجان‌غربی در سطح استان، نسبت به سایر استان‌های دیگر بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی در سطح محور‌های ارتباطی استان ۵۸ هزار و ۶۸۵ هزار مورد انواع تخلفات ثبت شد که ۵۷ هزار و ۷۲۵ مورد آن را تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت تشکیل می‌دهد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمن‌ها و مسئولان ذیربط است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز استان درتیرماه سالجاری در محور ارومیه- مهاباد در محدوده شرکت صادراتی گوهر تاگ با ۰.۲۹ به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.