فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان از آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت برای جلوگیری و مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خبر داد.

عیسی گلبینی‌مفرد گفت: با توجه پیش‌بینی افزایش دمای استان تا آخر هفته، بیش از ۵۰۰ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی و ۴۵ دیدبان آتش به صورت ۲۴ ساعته از عرصه‌های جنگلی و مرتعی منابع طبیعی سرکشی می‌کنند تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در کمترین زمان آن را مهار کنند.

وی افزود: عرصه‌های منابع طبیعی در شرق گلستان از جمله کلاله، مراوه‌تپه، مینودشت و گالیکش به دلیل وجود درختان سوزنی برگ و وزش باد‌های گرم این روز‌ها بیشتر از سایر نقاط در معرض آتش‌سوزی قرار دارند و تمرکز اصلی نیرو‌ها در این مناطق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مردم خواست با توجه به افزایش دمای هوا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت روشن کردن حتما قبل از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچکترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد.

گلبینی یادآور شد: در یک هفته اخیر با حضور به موقع نیرو‌های منابع طبیعی، خسارت جدی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان وارد نشد.

اراضی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.

بخش قابل توجهی از اراضی جنگلی گلستان، درختان سوزنی برگ دست کاشت هستند که در ماه‌های گرم سال مانند انبار باروت بوده و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.