گلستان ۳۹ مزرعه گردشگری فعال دارد و در چند سال اخیر با رویکرد دقیق در معرفی ظرفیت‌ها توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

گردشگری مزرعه یکی از راهکار‌های توسعه اقتصادی روستا‌ها و روشی برای جذب گردشگران با اهداف کشاورزی است که گلستان با برخورداری از ظرفیت فراوان دو بخش کشاورزی و گردشگری و وجود اقلیم مناسب در کوهپایه، مرتع، جنگل، دریا و برخورداری از ظرفیت‌های ویژه در تولید محصولات کشاورزی در صورت توجه به راه‌اندازی زیرساخت‌ها و رفع موانع می‌تواند به پیشتازی در این بخش ادامه دهد.

گلستان ۳۹ مزرعه گردشگری فعال دارد که در چند سال اخیر با رویکرد دقیق در معرفی ظرفیت‌ها توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کرده و علاوه بر کسب درآمد پایدار، چندین شغل نیز ایجاد کرد.

مسافران و گردشگران در طول سال به ویژه تعطیلات نوروز و تابستان با حضور در مزارع گردشگری علاوه بر سرگرم شدن و تفریح، با تنوع محصولات کشاورزی، فعالیت دامداری، برداشت محصول دست‌چین، فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌های مزارع آشنا می‌شوند.

ترویج این نوع از گردشگری می‌تواند به بهبود اوضاع زندگی و معیشت روستاییان کمک کرده و تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران ساکن شهر‌های بزرگ و صنعتی باشد و استفاده از ظرفیت‌ها و جذابیت‌های مزارع گردشگری باعث اقامت بیشتر مسافران در استان گلستان می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: تاکنون ۳۹ پروانه فعالیت مزارع گردشگری در استان صادر شد و از این لحاظ گلستان در کشور پیشتاز است.

یاسر قندهاری افزود: بازدید از مزارع گردشگری بهانه خوبی برای ماندگاری و اقامت بیشتر مسافران در استان گلستان است و هر روز بر این استقبال افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متنوع گردشگری به مناسبت‌های مختلف در گلستان از جمله اسب اصیل ترکمن در کلاله، آلو در نوکنده، توت فرنگی در شفیع آباد و پیله ابریشم در مینودشت، گفت: بیشتر این جشنواره‌ها به میزبانی مزارع گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی تا پایان تابستان جشنواره‌های متنوع دیگری با هدف جذب گردشگران و مسافران همراه با نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های محصولات صنایع دستی و معرفی آثار تاریخی استان برگزار خواهد شد.

قندهاری از فعالیت ۸۹ دفتر خدمات مسافرتی و بیش از ۱۹۰ راهنمای گردشگری در گلستان خبر داد و گفت: برگزاری تور‌های گردشگری برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی از دیگر راهکار‌های جذب گردشگر به استان است.

وی با اشاره به آمادگی کامل گلستان برای حضور گردشگران بیان کرد: ۴۹ هتل، متل و هتل آپارتمان، ۱۰ مهمانپذیر، ۲۰۱ بومگردی، پنج مجتمع گردشگری و ۳۴۳ خانه مسافر برای اقامت گردشگران و مسافران در استان وجود دارد.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ۵۳۰ هزار اقامت در واحد‌های گردشگری، هتل، متل، هتل آپارتمان، بومگردی و خانه‌ها مسافر گلستان ثبت شده است و همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و مذهبی استان بازدید کردند.

استان مرزی گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در ایام تعطیلات نوروز و تابستان مسافران و گردشگران بی‌شماری از این مسیر گذر و یا بیتوته می‌کنند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از جنوب با سمنان و از غرب با مازندران همسایه است.

تپه‌ها، قلعه‌ها، مساجد زیبا، زیارتگاه‌ها، برج‌ها، کانون‌های شهری و روستایی تاریخی، کاخ‌ها، پل‌ها، معابر و گذرگاه‌های تاریخی، امام زاده‌ها و آرامگاه، دیوار دفاعی و آداب و رسوم، گوشه‌هایی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان گلستان است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۱:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
سلام گردشگر نخواستیم اسکله بندر ترکمن ببندید.بجای این حرفها صنعت کشاورزی ترکمن صحرا مرده بالای کوه هزار خوردهای متر آب دارید. به ما اجازه اب شیرزن کن کشاورز تو باغ داری نمی دهید؟؟؟از خدا بترسید جواب مظلوم ی روزی داده خواهد شد ؟؟منتظر باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
تبریک فراوان به صنعت پر اهمیت گردشگری استان گلستان