مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت نود و نُه درصد از پول گندم‌کاران این استان خبر داد.

روح الله مهری گفت: امسال یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ تُن گندم در استان از کشاورزان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد.

وی، کل بهای این حجم گندم با این قیمت را حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا دیروز ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، معادل ۹۵ درصد از پول گندم خریداری شده در استان پرداخت شده و کمتر از یکهزار میلیارد تومان باقیمانده بود.

مهری افزود: دیروز و امروز تا این لحظه، با واریز ۷۶۸ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان، نود و نُه درصد از مجموع پول گندم‌کاران این استان پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: یک درصد باقیمانده که حدود ۲۱۲ میلیارد تومان است، طی یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

رتبه سوم گلستان در تحویل گندم

سال زراعی گذشته حدود ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زیر کشت گندم رفت و از این سطح، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصول برداشت شد.

کشاورزان، بخشی از گندم را برای مصرف خود برداشتند و یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ تُن را تحویل مراکز خرید دادند.

به گفته روح الله مهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان، امسال استان گلستان پس از خوزستان و کردستان رتبه سوم فروش گندم را در کشور کسب کرد.

قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری

بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

گلستان در کنار خوزستان و فارس از جمله استان‌های تولیدکننده عمده گندم در کشور است. گندم تولیدی گلستان مرغوب‌ترین گندم کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها: گندم ، پرداخت پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.